Några tips på bra siter där man kan ladda ner fri musik? Som går att använda i "non profit" syften s.a.s.. vi funderar nämligen på att göra ett försök med en podcast, typ en klassisk radio-talkshow. Vore nice att kunna klippa in lite musik mellan snacket, men betala cash till STIM för nåt som kommer att vara helt gratis är out of the question.. :)
Annars har jag STIM-tillstånd för streaming (samt server och programvara). Har ju tänkt börja sända webbradio men har haft dåligt med tid att spela in radioprogram. Kanske något samarbete? Tyvärr är väl Stim och podcast fortfarande inte kompatibla med varandra eftersom podcast är nedladdning och inte radio.
Jag vet inte.. vi lider ju av problemet att jag sitter uppe i Norrland och min "medbloggare" nere i Skåne. :) Så vi hade tänkt spela in material över t.ex Skype och sen redigera ihop en längre sammanhängande "talkshow" och sen distribuera som klassisk podcast.
http://music.podshow.com/ kan kanske vara någonting? Musik släppt under Creative Commons License Agreement.
Är inte helt säker på hur det fungerar eller om det kostar någonting, men jag har sett att många podcasts använder musik därifrån.
255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2