leta reda på ett recept där du bakar egna pitabröd.
jag hade ett bra recept, men har dessvärre "supt" bort det i en av alla flyttarna jag har gjort.
4 svar · 305 visningar · startad av Quid
Jag gillar att göra "kebaber" av olika slag, med renskav, kyckling, nötkött osv. Men jag tycker att de pitabröden som finns att köpa är riktigt dåliga, dom går lätt sönder, dom rymmer ingenting så man måste skära upp hela och då försvinner ju hela tanken med pitabrödet.
Så vad kan man använda istället? Jag har provat tunnbröd men tycker dom är lite små, har även provat med baguetter men då ramlar det allt ut en massa när man äter.
Tacksam för tips!
leta reda på ett recept där du bakar egna pitabröd.
jag hade ett bra recept, men har dessvärre "supt" bort det i en av alla flyttarna jag har gjort.
Vanlig pizzadeg?
Quid skrev:
Så vad kan man använda istället? Jag har provat tunnbröd men tycker dom är lite små, har även provat med baguetter men då ramlar det allt ut en massa när man äter.
En lång (lätt ugnsgrillad) baguette med kebab, isbergssallad, gurka, tomat, lök och sås är aldrig fel. Det kallas "Fransk kebab" där jag kommer ifrån. Jag har mig veterligen aldrig sett det någon annanstans. Men det är iallafall min föredragna form av kebab.
Gå till en bagare och fråga om större pita. Eller om du har någon lokal arab (invandrarbutikerna brukar ha grymt bröd), så kan du kolla där också. :)
Liba-bröd? Tror det är sånna eller liknande som falafel-vagnarna i stan använder.