webForumDet fria alternativet

Lurad av blocketförsäljare!?

Konsumentråd

23 svar · 1 055 visningar · startad av JeppeB · sida 2 av 2

Frågan, av JeppeB

Hallå där, sitter här och kokar just nu och vet inte vad jag ska tro. För någon vecka sedan så mailade jag en person på blocket Redigerat med anledning av webForums reglel B. Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med Dryden alternativt <forumledare@webforum.nu>. Dryd

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan jan. 2003821 inlägg

Blårand skrev:

Känns inte rätt att hänga ut någon med namn, e-postadress, inkomst mm på detta vis, samt hota personen i fråga med batonger och reprisalier - även om någon nu blivit lurad.

Bättre att diskutera sakfrågan istället, och det kunde man ha gjort utan att hänga ut personen på det här viset.

Nä, om inte så bryter man imot PUL ( datalagstiftningen och yttrandefriheten på Internet ).

Medlem sedan mars 20001 858 inlägg

Eftersom du har kontonumret borde det inte vara några problem för polisen att få tag på henne. Alla konton är väl knutna till fysiska personer?

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Sådär, tråden redigerad på personuppgifter. Håll er till ämnet nu.

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

JeppeB skrev:

Tackar för alla svaren.

Tyvärr sgtpepper så var jag lite väl godtrogen den här gången ja ;/

En liten uppdatering, hon är j*ligt angelägen att sälja till mig via min fake-mail.
När jag väl skriver till henne via min vanliga mail ger hon fan i att svara när jag frågar henne om telefonen ens är skickad!

Fy fan säger jag bara, pengarna eller telefonen ska jag fan ha på ett eller annat sätt. Sur som satan nu! :|

Polisanmäl det omgående och kontakta Blocket, det finns ingen som helst anledning att vänta med att göra det.

Sen det där med teleskopbatongen, självklart går det lika bra med en kraftig käpp eller något annat lämpligt tillhygge :D.

270 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)