Jahapp, då kommer det en ny skiva den 13/6!
Heeeelt överraskande för min del, har inte hört något om detta.
Blir den lika bra som Mazarin smäller jag av :birp
Blijetterna till sommarens turné släpptes kl 09.00 imorse på ticnet.
Jag funderar på att gå... Det vore kul, missade också GT25, det skulle vara fantastikt och varit där och fått uppleva hela den stämningen. En halv miljon människor var ju att kolla på Gyllene Tider den sommaren, det säger ju en del...
Jaa, enligt Ticnet så finns det ganska många biljetter kvar (Göteborg). Om det är få biljetter kvar, så är det ju en kul symbol om jag inte missminner mig.
Någon mer än jag som införskaffat skivan ännu?
Ska lyssna igenom den ett par gånger innan jag fäller mitt slutliga utlåtande.
MEN, man hör tydligt att det är en svensk variant på Gessles Son Of A Plumber...
Ett par låtar i Mazarin-stuket, men annars går det inte att jämföra med den skivan.
Trots allt, Gessle är alltid Gessle :)
Angående turnén så verkar det inte sålts så mycket biljetter ännu, men det lär väl ta fart nu efter att plattan släppts. Jag själv kommer att befinna mig vid Varbergs fästningsmur den 29/7!
Jag har inte hört fler låtar än singeln En händig man och den känns väl sådär. Lagom trallvänlig i sann Gessle-anda. Tveksamt till om jag själv besöker någon av spelningarna dock.
Många låtar är väl inga höjdare men att höra Gessles röst är som att gå ut barfota i gröngräset en solig sommardag. Plus att det är trallvänligt såklart. ;)
Många låtar är väl inga höjdare men att höra Gessles röst är som att gå ut barfota i gröngräset en solig sommardag. Plus att det är trallvänligt såklart. ;)
Ja, det är väl det då.
Vill inte förstöra eran sommarkänsla eller något, men jag måste bara få säga vad jag själv tycker om Gessle. :p Hans låttexter är så oerhört barnsliga och töntiga att jag har lust att... haha, jag vet inte vad. Hela han är ju ett skämt. Men trallvänligt är det ju, och det finns ju bevisligen folk som uppskattar det han gör så... :)
Det är väl det som är problemet. Jag har inget emot Per Gessle egentligen, men alla hans låtar är uppbyggda av samma ingredienser. Egentligen är det nog svensk radio man ska bråka på, eftersom de alltid spelar sönder allt som har med Gessle att göra.
Vid närmare eftertanke gillar jag nog Gessle trots allt, men att hans låtar ska spelas överallt hela tiden gör att jag inte tål hans musik - den blir helt enkelt sönderspelad, och det sker väldigt lätt när allt redan från början är en orgie i monotoni. ;)
- - - - - -
Jag har inte hört nya plattan, och jag håller till viss del med om den gessleska sommarkänslan. Ni som gillar Gessle - hoppas konserten (erna?) blir kalasbra! Live är alltid bäst! :)
Undrar det samma då jag numera spyr på allt som har med Gessle att göra.
Har själv alltid tyckt karl'n (?) varit vämjelig med sin make-up, sina lösögonfransar, sitt färgade hår, färgade kontaktlinser och allmänt androgyna framtoning (som han paradoxalt kör med samtidigt som han ibland leker hård rocktuffing) och har tyckt illa om musiken han gjort med Gyllene Tider, Roxette och solo också. (Han gick under namnet "Per Assle" i bekantskapskretsen förr :) )
Men jag kan förstå att andra tycker att han är bra, respekterar självklart deras smak och hoppas både turnén och plattan ska vara så bra som möjligt. Tack Gode Gud för att alla inte tycker om samma sak..... :)
Det som är unikt med Per är ju hans förmåga att skriva hits.
Även om det gäller som soloartist, GT eller Roxette så har han alltid levererat i någon form.
Många svenskar relaterar ju t.ex GT med sommaren = Glädje.
Just därför tror jag att han har blivit så stor i svenska hjärtan :)
Sen håller jag med snabel-anders att radion spelar sönder varenda singel som släpps, men så är det ju iofs med all musik :OO
Vad är det ni tycker är så bra med Gessle?
För egen del är det väl för att alla låtar är så simpla (trallvänliga), helt enkelt sköna att lyssna på, avslappnande och så somriga på något vis :)
Ser fram emot konserten som f*n, speciellt lite sköna GT hits och låtar från Mazarin. För denna platta har inte satt sig på samma sätt (ännu) ;)