webForumDet fria alternativet

Microsoft jagar licenspengar !

Småprat

42 svar · 2 213 visningar · startad av Lasp · sida 3 av 3

Frågan, av Lasp

Våren har kommit till Skåne! :h Kanske sommaren också? Men en affisch med blomstrigt innehåll! En affisch från Microsoft som anmanar mig till att se över mina licenser! Jag har MSDN till slutet på 2008. Jag är ensamföretagare (pensionär) sedan flera år tillbaka. Jag har fått två (2) försändelse med uppmaning att se över mina licenser! Varför? Har någon en bra förklaring på detta utskick, so

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan feb. 20013 023 inlägg

legis skrev:

Eller du menar att gnäll över utskick från ett företag där man är registrerad kund anses vara kritik?

Det är väl i högsta grad kritik. Om det är gnäll eller inte är en subjektiv uppfattning.

Jag fick samma papper från Microsoft. Jag blev inte särskilt upprörd. Men jag fick inte direkt ett mer positivt intryck av Microsoft. Alla reagerar olika.

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Lasp skrev:

Jag är dessutom imponerad av att dessa Linux distar har hunnit få med så många grejor som jag nu ser i Vista!

Beryl/Compiz och föregångarna (för att inte tala om OSX) fanns ute på linux-marknaden ganska långt före Vista. Jag undrar just hur desperata Microsoft börjar bli, för på eye-candy fronten ligger de efter.

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Jag har nu, efter dialog med Microsoft godkänt svaret från Gladh. Det är rätt numera, ändrade regler.
Jag måste säga upp hela MSDN avtalet.! Undrar hur man löser det ekonomiskt?
Jag har inte plats för att ha särskilda maskiner för att kolla mail och internet.

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)