Nån gång mellan klockan 13:00-16:00 ringer någon mupp på min dörr och väcker mig ur min ack så sköna sömn. Jag har för vana att alltid se efter vem det är innan jag öppnar; är det någon jag känner igen öppnar jag, annars oftast inte. Är det nåt viktigt brukar de ringa eller återkomma. Nu kände jag inte igen människan i fråga så jag låter bli att öppna. Går tillbaka till dörren ett par 10-20 sekunder senare av ren nyfikenhet, och se på tusan; nu står människofan och filmar mig när jag kikar ut ur mitt nyckelhål! Det var nedsläckt i lägenheten så han fick nog inte ut så mycket av sin filmning, men ändå...
Nu i efterhand har min nyfikenhet börjat leva upp inombords. Vem var han, varför filmade han och vad ska han med filmen till? Kommer han tillbaka?
Det såg ut som en sorts handvideokamera till storleken. Svart var den.
Jag har snackat med polare och misstänker nu att det var Radiotjänst som pejlade mig. På deras hemsida står det att de kontrollerar vissa områden och bland dem stod Enskede, vilket inte är så himla långt ifrån där jag bor (Skanstull).
Vi får se vad som händer. Den värsta oron har lagt sig nu ivf. :)
Det såg ut som att han filmade rakt mot titthålet, ja, men han stod ju typ 1-1.5 meter från dörren så han behöver ju inte ha siktat just på kikarhålet. Det såg så ut dock.
Din dörr är förmodligen nominerad i kategorin Årets Dörr, en av flera tävlingskategorier vid Mäklarsamfundets årliga sammankomst (brukar äga rum i mitten av mars).
Prissummorna är ca 2% av mäklararvodet på en genomsnittlig lägenhet, alltså ca femton miljoner - en inte helt oäven summa.
Din dörr är förmodligen nominerad i kategorin Årets Dörr, en av flera tävlingskategorier vid Mäklarsamfundets årliga sammankomst (brukar äga rum i mitten av mars).
Prissummorna är ca 2% av mäklararvodet på en genomsnittlig lägenhet, alltså ca femton miljoner - en inte helt oäven summa.
Jag har snackat med polare och misstänker nu att det var Radiotjänst som pejlade mig. På deras hemsida står det att de kontrollerar vissa områden och bland dem stod Enskede, vilket inte är så himla långt ifrån där jag bor (Skanstull).
Inte för att jag vill skrämma upp dig eller så, men Radiotjänst brukar droppa in en liten sån "har du glömt att anmäla TV-innehav?"-lapp i brevinkastet om man inte svarar när de ringer på.
Och om du inte betalt TV-licens kan de använda filmen av din dörr som bevis för att du faktiskt har TV, eller vad skulle poängen vara med att filma dörren?
Alla som har ett kikhål i sin dörr MÅSTE ha en lucka för hålet. Det är ju skitläskigt annars, folk kan se in hur som helst. Jag trodde alla hade skydd för!
Inte för att jag vill skrämma upp dig eller så, men Radiotjänst brukar droppa in en liten sån "har du glömt att anmäla TV-innehav?"-lapp i brevinkastet om man inte svarar när de ringer på.
Jag fick hem sån där lapp för ca 2 månader sedan men det är ju inte det första man tänker på när det står en man vid dörren och filmar.
Web-Tor skrev:
Och om du inte betalt TV-licens kan de använda filmen av din dörr som bevis för att du faktiskt har TV, eller vad skulle poängen vara med att filma dörren?
Ja inte vet jag. Var det en licensnisse är det ju bara trevligt för då har jag inget att oroa mig för.
Vi får se vad som händer.
262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25