Jag har nu snart under en vecka försökt få tag på ramar till mina affischer som har måtten 30x42 cm. Inga träramar, utan är efter något i metall/plast.
Men detta är omöjligt att finna! x(
Varken Ikea,ÖB eller något av andra "stora" varuhus. Har inte heller hittat något på Internet direkt.
30x40 är väl standardstorleken som ligger i närheten. Om du inte vill köpa en större ram och göra en paspartout finns ju möjligheten att dra av en cm från två sidor av affischen. Borde väl inte vara så förstörande för bilden?
30x40 är väl standardstorleken som ligger i närheten. Om du inte vill köpa en större ram och göra en paspartout finns ju möjligheten att dra av en cm från två sidor av affischen. Borde väl inte vara så förstörande för bilden?
Upptäckte också att 30x40 är det närmaste standardmåttet jag kommer, om jag inte specialbeställer mina ramar. Vilket inte är aktuellt nu när jag pungat ut en härlig summa för min WWII-affischer (nyprod.).
Har du försökt med en ram- och tavelaffär? De brukar kunna göra skräddarsydda tavelramar precis som man vill ha dem.
Var inne på samma spår,men kan tyvärr inte minnas om vi har en sådan butik här i Eskilstuna, det HAR funnits en, men jag har för mig att dom stängde för flera år sedan...