Försökte hitta ett forum för denna fråga...och det blev här...vet inte om det är rätt...
Gjorde fina slingor i mitt hår för att liva upp det lite...meningen var att de skulle vara blonda. Ja, det blev de oxå...ett tag...sedan helt plötsligt blev de gröna!! :x
Och nu har duschkabinens botten fått gröna avlagringar, plastbesticken har blivit gröna och vittvätten likaså....
Gjorde ett vattenprov och fick svaret att det var "tjänligt med anmärkning" Anmärkningen var att det var något förhöjda värden av ammonium. Stod inget om gröna avlagringar. :(
Så vattnet går att dricka vad jag förstod...
Någon annan som råkat ut för detta? Och vad gjorde ni för att slippa de gröna avlagringarna?
Fick veta att lågt ph gör att vattnet blir surt och kan leda till avlagringar från kopparledningar...men enligt vattenprovet var inte vårt vatten surt, bara att det var ammonium i det. Skulle dock ammoniumvärdet stiga och så kunde det leda till hög nitrithalt och det i sin tur skulle dels göra vattnet otjänligt och tära på kopparledningarna så att avlagringarna blev gröna.
Ska återigen prata med hyresvärden om problemet och att det finns filter att installera. Sist fick vi svaret att om vi ville ha rent vatten fick vi flytta nån annanstans.
Jag trodde att det ingick i ett hyreskontrakt att man fick tillgång till rent vatten....
Ska återigen prata med hyresvärden om problemet och att det finns filter att installera. Sist fick vi svaret att om vi ville ha rent vatten fick vi flytta nån annanstans.
Jag trodde att det ingick i ett hyreskontrakt att man fick tillgång till rent vatten....
VA?!? Det kan väl aldrig vara på allvar att ni ska behöva ha grönt vatten!! :o
Eventuellt kan du kanske pröva att kontakta kommunen och fråga om vattenkvaliteten?