Tycker ni det är acceptabelt att man ska behöva sitta i mer än 2h 40min i telefonkö för att komma till kundtjänst?
Min bror skulle säga upp sitt abonnemang men fick sitta i över 2h och 40 min innan han var tvungen att lägga på för att han hade andra tider att passa.
Man får inte veta vilken ordning i kön man är eller hur lång tid de uppskattar att det tar innan man kommer fram.
Givetvis är det inte acceptabelt!
Absolut inte när det gäller ett företag av Tele2's storlek.
Det låter otroligt länge, inga tekniska fel eller liknande eftersom det inte fanns någon röst som gav information?
Har ringt till Tele2:s Support några ggr och då har det inte varit längre kö än 20 minuter. Fattar inte riktigt hur det kan dra iväg så mycket fast kan nog bero på när man ringer på dagen.
Var glad att de har förbättrat sitt system lite i alla fall. För en sju-åtta år sen satt jag i telefonkön i trekvart, sen kom meddelandet "Klockan är nu fem och vi stänger för dagen. Välkommen åter i morron!" :o
Tyvärr är det så med företag som Tele2 att dom har "outsoure:at" (stavning?) sin kundtjänst till ett annat bolag.. Och vanligaste felet är då att de inte har kapacitet att klara av trycket det kan bli ibland.. eftersom dom har mer än Tele2 som kund.
Men i vilket fall som helst är det absolut inte acceptabelt !
Hörde på radion idag om nån som hade kommit på hur man kringgår telefonkön på nåt stort företag. Kommer inte ihåg vilket företag det var.
Iaf så gick det ut på att man inte gjorde nåt val i början utan man bara väntade. Då tror den automatiska telefonväxeln att nåt är fel och man blir kopplad direkt till telefonist :)
Så är väldigt många växlar konfigurerade från början, men med nackdelen för den som tror att den är smart att den kommer till växeln istället för till den personen/avdelningen som egentligen gäller. ;)
Haha 2 timmar och 40 minuter? Säger inte det mer om din bror än om Tele2? :p
Nämen... Jag ringde dit igår och då tog det bara 5 minuter knappt...
Däremot ringde jag Telenor för några år sedan och efter att ha varit nummer 7 i kö ett bra tag sa de plötsligt "Tack för att du väntar. Du är nummer 11 i kön"... Hur fan gick det till?! :q
Förresten... Nu har ju Telenor en kundservice-chat, det e faktiskt jäkligt smidigt!
En omöjlighet att din bror satt 2tim och 40min Tele2 har något som heter Overflow är det mer än 30min i uträknad kö tid kopplas man automatiskt till nån av dom andra avdelningarna tex Uppsägningsavd, privatavd eller ftgavd, just för att slippa kötiderna.
En omöjlighet att din bror satt 2tim och 40min Tele2 har något som heter Overflow är det mer än 30min i uträknad kö tid kopplas man automatiskt till nån av dom andra avdelningarna tex Uppsägningsavd, privatavd eller ftgavd, just för att slippa kötiderna.
Jo, men även smarta "system" får tuppjuck ibland och slutar fungera.. så helt omöjligt skulle jag inte påstå att det är.
Hörde på radion idag om nån som hade kommit på hur man kringgår telefonkön på nåt stort företag. Kommer inte ihåg vilket företag det var.
Iaf så gick det ut på att man inte gjorde nåt val i början utan man bara väntade. Då tror den automatiska telefonväxeln att nåt är fel och man blir kopplad direkt till telefonist :)
OFFTOPIC: Påminner lite om då jag skulle beställa biljetter till Rolling Stones och det var omöjligt att komma fram, då aktiverade jag återuppring på telefonen vilket gjorde att de ringde upp mig istället och sedan så kunde jag beställa mina biljetter i lugn och ro.
259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2