webForumDet fria alternativet

Vilken kaffekokare?

Program & appar

7 svar · 869 visningar · startad av Kimsan

Medlem sedan aug. 2004192 inlägg
Frågan#1

Själv dricker varken jag eller min sambo kaffe men jag börjar tycka det är lite pinsamt att bjuda våra gäster på blaskigt snabbkaffe.
Har tänkt på att köpa en kaffekokare men jag är inte intresserad av att lägga ut dyra pengar på det.
Det finns ju kaffekokare för 200 kr, duger en sån eller ej?
Ge mej svar, alla kaffeslurpare!!

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Visst fungerrar det för de gånger du vill brygga kaffe.
Skillnaden gäller nog mest varmhållning, filterfunktion och möjligheten att inte kalka igen.
Så billigast möjliga fungerar.

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

köpte en för 59 :- på ÖB, och den funkar alldeles utmärkt till min sambo...

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

råd och rön gjorde ett test för ett tag sen:
http://www.radron.se/templates/test____6427.asp

enligt dom så är Braun KF 550, bäst/mest prisvärd, speciellt om ni bara gör en halv kanna då den har rätt/bra temperatur även då, den kostar 399kr på tex. Siba.

Medlem sedan jan. 20013 341 inlägg

blaskigt snabbkaffe?
På kontoret dricker vi nescafe, hemma dricker vi nescafe. I julas var en(av två) kaffekokare sönder så vi hann inte göra mer än en kanna bryggkaffe till alla gäster så vi gjorde totalt 2 kannor med nescafe och en med bryggkaffe, ingen märkte nått eller sa nått. :e

Medlem sedan aug. 2004192 inlägg

Ja jag har ju som sagt ingen aning för jag har aldrig nånsin druckit kaffe! Men e det bättre med en perkulator...? Vad e skillnaden?

Medlem sedan juli 20023 617 inlägg

Om du bara kokar någon gång emellanåt funkar tratt och filter alldeles utmärkt, eller varför inte en pressobryggare?

Medlem sedan dec. 2002387 inlägg

Ska vi vara noga så är kokkaffe godast - enligt mig, men det är jobbigt att stå och passa.
i perkulator blir det bra kaffe men det är lite "krångligare" att göra kaffe, mer att rengöra mm. Köp dig en billig bryggare, tror inte dina gäster förväntar sig att det står en espressomaskin hos en icke kaffedrickare.

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)