webForumDet fria alternativet

Bästa kontantkortet?

Bredband & telefoni

5 svar · 821 visningar · startad av Poffe

Medlem sedan apr. 20022 743 inlägg
Frågan#1

Hej

Kommer inom kort att köpa in en till mobiltelefon/pda. Den kommer mest bara att användas som kalender, att skicka sms och kolla mail med. Har redan en mobil som jag använder idag och kommer fortsätta göra så, iallafall tills bindningstiden på abonnemanget går ut.

Känns lite overkill att skaffa ett till abonnemang bara för att skicka lite sms och kolla mail med till pds-mobilen så därför tänkte jag mig kontantkort men har noll koll på vad som finns där ute. Har kollat runt lite på olika operatörers hemsidor men inte blivit speciellt mycket klokare så jag tänkte höra med er om ni har några tips på nått bra kort som skulle kunna passa mig :)

Bor i Stockholm så täckningen är inet så viktigt då alla(?) har bra täckning här. Det som verkar jobbigast med de flesta kort är att man måste lädda på dem regelbundet, finns det nått som man inte behöver göra det på?

Alla tips är välkomna! :)

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Att du måste ladda på dem regelbundet är väl mest för att få ta del av deras erbjudanden som är mer slagkraftiga. Men att ladda på kortet minst en gång per år kommer du nog inte undan.

Aha, trodde man var tvungen att ladda typ en går i månaden för att det ska vara aktivt. Men en gång per år är inga problem :)

Medlem sedan juni 20023 097 inlägg

Om du har ett kontantkort hos Telia (Telia refiill) behöver du inte tänka att fylla på kortet bara för att det närmar sig 1 år. Det räcker med någon typ av aktivitet så förlängs din giltighetstid med 365 dagar automatiskt.

Telia skrev:

4. Hur lång giltighetstid har kortet?
Om det inte finns någon aktivitet* på Refillkortet inom en ettårsperiod, alltså 365 dagar, sägs det upp. Finns det aktivitet på kortet eller du väljer att fylla på det med pengar förlängs giltighetstiden med 365 dagar från senaste aktivitet/påfyllning.

*Med aktivitet menas:

\* Inkommande eller utgående taltrafik (exkl avgiftsfria samtal)
\* Utgående sms-trafik, ej inkommande.
\* Utgående datatrafik.
\* Utgående mms-trafik, ej inkommande.

Bra för dom som inte ringer så mycket, men vill ha mobil.

Medlem sedan juli 20031 132 inlägg

SMS:ar du mycket är Telias SMS till alla en riktig toppenstjänst, där du skickar 5000 sms/mån för 99 kr/mån.

Tackar! Blir nog ett Telia Refill!

SMS:ar inte så överdrivet mycket, iallafall inte för 99 kr i månaden, så det är inte så aktuellt just nu men tack iallafall för tipset! :)

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)