webForumDet fria alternativet

Sålda aktioner på tradera.

Konsumentråd

176 svar · 12 009 visningar · startad av Akerlundh · sida 8 av 9

Frågan, av Akerlundh

Hejsan! Förra veckan sålde jag 3st saker på tradera. Gick ner till posten och skickade dem. Idag snart en vecka senare så har ingen av dem fått varorna. Vad ska jag göra? Jag vet ju inte om dom fått varorna och bara lurar mig. För jag tänker ju inte betala tillbaks eftersom att jag skickat sakerna. Efter att jag har kollat lite så är chansen att så stora paket försvinner med posten nästan 0%

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan maj 20031 682 inlägg

Ja posten är ju inte kända för att va speciellt snabba.

Medlem sedan jan. 200727 inlägg

hoppas alla paket kommer fram och allt löser sig.

Japp jag hoppas också på detta, lite jobbigt när det ska behöva bli så här.

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Tycker detta luktar väldigt skumt.

På vilket sätt menar du?

Jag tycker allt med detta känns konstigt.
Känner mig lurad på något sätt.

Men så här är det nu!

Jag tänker markera denna tråden som löst för blir bara irriterad varje gång jag tänker på det.

Eftersom att det bara är petra här på forumet och personen som anmält mig som inte fått paketen så anser jag det som löst nästan.

Som sagt jag och petra har redan en deal att hon skickar tillbaks telefonen om hon får den.

Och den andra personen har ju anmält mig så där är ju inte helt mycket att göra så det är i alla fall bara 1 person kvar som det är olöst med.

Men kommer återkomma med mer information när jag vairt på polisförhör om det nu blir något sådant.

Medlem sedan jan. 2003737 inlägg

petra25 skrev:

åkerlund försökte lura tre personer där

Hade jag varit herr åkerlund hade jag anmält dig för förtal och ärekränkning på studs och yrkat 1kr mer i skadeståndskrav än du återfick för mobilen.
Smart move... (förtal tar inte hänsyn till det om man säger är sant eller inte u know)

petra25 skrev:

alltså jag är en mamma till tre barn, och är inte ute för att lura folk

Nä, kvinnor som genomgår det ultimata med att föda barn blir automatiskt hederliga och du är det tre gånger om, ojoj

petra25 skrev:

så tro inte på allt han säger, det är inte sant.

Och så var det detta med förtal nu igen...

Du kanske borde föda tre ungar till, jag menar, det kanske blir 100% på något annat då också ;)

Medlem sedan jan. 20011 213 inlägg

Decibel, kunde inte sagt det bättre själv. :bire

Att folk sedan stavar som en treåring gör att jag blir mer och mer misstänksam. Men den diskussionen hör nog hemma i språkforumet istället.

Medlem sedan jan. 20061 807 inlägg

Decibel skrev:

petra25 skrev:

åkerlund försökte lura tre personer där

Hade jag varit herr åkerlund hade jag anmält dig för förtal och ärekränkning på studs och yrkat 1kr mer i skadeståndskrav än du återfick för mobilen.
Smart move... (förtal tar inte hänsyn till det om man säger är sant eller inte u know)

petra25 skrev:

alltså jag är en mamma till tre barn, och är inte ute för att lura folk

Nä, kvinnor som genomgår det ultimata med att föda barn blir automatiskt hederliga och du är det tre gånger om, ojoj

petra25 skrev:

så tro inte på allt han säger, det är inte sant.

Och så var det detta med förtal nu igen...
Du kanske borde föda tre ungar till, jag menar, det kanske blir 100% på något annat då också ;)

(y)

Jag är hur kass som helst på att stava rätt :p

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

Akerlundh skrev:

Jag är hur kass som helst på att stava rätt :p

Vem e inte det?

Medlem sedan aug. 2004192 inlägg

Har suttit här i typ en timme nu och bara maratonläst hela tråden och efter det har jag kommit fram till följande:

1. Detta är rena dokusåpan!
2. Varken Akerlundh eller Petra25 framstår som speciellt trovärdiga efter alla vändor i historien.
3. Oavsett om det är Akerlundh eller ej som är "den skyldige" så tycker jag det är helt stört att han fått en polisanmälan på sig utan att själv efter så här lång tid själv blivit underättad om det.
4. Dessutom tycker jag Tradera beter sig MYCKET märkligt då de stänger av trots att Akerlundh givit information på sin sida om att han ej ansvarar för bortkomna paket.
5. Jag har lärt mig att ALDRIG någonsin sälja/köpa nåt på internet utan en tredje part som kontrollerar affären.
6. Måste dessutom få ha en egen punkt för hur märkligt folk resonerar. Speciellt Petra25 tycker jag beter sig fruktansvärt omoget i denna tråd!

Det var vad jag ville ha sagt.

Medlem sedan jan. 200727 inlägg

jag tycker det är du som beter dig omoget för att du inte litar på vad andra säger här

Medlem sedan apr. 2004206 inlägg

Det här är underhållning på hög nivå.

hehe så kan man också se det men det gör inte jag riktigt (n)

Men för er andra är det nog underhållning de skålar vi på ;) :birp

Medlem sedan apr. 20022 743 inlägg

petra25 skrev:

jag tycker det är du som beter dig omoget för att du inte litar på vad andra säger här

Det gör ju inte du heller, så då måste du vara omogen du med. Eller? Tror nog mer Kimsan syftade på att sättet du skriver och uttrycker dig på är omoget.

Själv står jag inte på någon sida, vilket jag inte tror att någon gör, men jag tror nog mer på Åkerlundh i det här fallet. Främst för att om han nu skulle blåst er medvetet, varför skulle han då ta upp det här i ett öppet forum?

Så jag undrar varför du skulle vara mer trovärdig än Åkerlundh?

Sen verkar det ju som att några har fått sina paket, vilket lutar åt att det är posten som gjort bort sig - vilket inte skulle vara första gången.

Medlem sedan mars 20001 858 inlägg

Poffe skrev:

Så jag undrar varför du skulle vara mer trovärdig än Åkerlundh?

Har du inte läst hela tråden, Poffe? Hon skriver ju att hon är mamma. :OO

Medlem sedan jan. 20011 213 inlägg

Humor

:L :birp

Medlem sedan apr. 20022 743 inlägg

carl_x skrev:

Har du inte läst hela tråden, Poffe? Hon skriver ju att hon är mamma. :OO

Haha, jo tyvärr har jag ju gjort det. Därav min slutledning att Åkerlundh är mer trovärdig ;)

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Jag vill ha en uppdatering av vad som hänt.

265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
140 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)