Tjena
Har en kollega som just nu är och jobbar på Bahamas.
Igår ringde han upp mig från sin mobil där (lokal mobil, bahamasnummer alltså) och bad mig ringa upp honom (eller att spara numret).
Numret han ringde ifrån var (det som stod i displayen): +242 442 xx xx
Det konstiga är att när jag försökte ringa upp honom, så får säger en röst att numret inte är giltigt eller nått liknande.
Så jag kollade upp landsnummer på eniros hemsida och Bahamas har enl. dom samma nummer som USA, alltså +1 (eller 001).
Enligt Eniro är +242 (eller 00242) Kongo, vilket inte ens är i närheten ;)
Tar jag bort +242 och istället ringer +1 442 xx xx så är det upptagetton hela tiden (provat flera gånger och det garanterat inte upptaget).
Så jag Googlade lite på Bahamas och deras Mobilnummer har 10 siffror (precis som det nummer han ringde mig ifrån).
Såg ett nummerexempel där och det ser typ ut såhär:
1-242-485 12 54
Står bindestrecken för något?
- Jag har svårt att tro det, men måste kunna ringa till kollegan.
Tjena
Har en kollega som just nu är och jobbar på Bahamas.
Igår ringde han upp mig från sin mobil där (lokal mobil, bahamasnummer alltså) och bad mig ringa upp honom (eller att spara numret).
Numret han ringde ifrån var (det som stod i displayen): +242 442 xx xx
Det konstiga är att när jag försökte ringa upp honom, så får säger en röst att numret inte är giltigt eller nått liknande.
Så jag kollade upp landsnummer på eniros hemsida och Bahamas har enl. dom samma nummer som USA, alltså +1 (eller 001).
Enligt Eniro är +242 (eller 00242) Kongo, vilket inte ens är i närheten ;)
Tar jag bort +242 och istället ringer +1 442 xx xx så är det upptagetton hela tiden (provat flera gånger och det garanterat inte upptaget).
Så jag Googlade lite på Bahamas och deras Mobilnummer har 10 siffror (precis som det nummer han ringde mig ifrån).
Såg ett nummerexempel där och det ser typ ut såhär:
1-242-485 12 54
Står bindestrecken för något?
- Jag har svårt att tro det, men måste kunna ringa till kollegan.
Tacksam för all hjälp jag kan få!
Jag saknar ett alternativ att testa: +1 242 442 xx xx - eller du kanske slant på tangenterna ovan? ;)
Jag saknar ett alternativ att testa: +1 242 442 xx xx - eller du kanske slant på tangenterna ovan? ;)
Yes, det gjorde jag ;)
Har testat alla möjliga kombinationer, tagit bort inledande siffra (ja, ingen nolla i det här fallet, men en två'a) osv. men allt ger en upptagetton.
Som jag sa tidigare så finns det inte en sportsmössa att det var upptaget vid tillfället.