webForumDet fria alternativet

Ny chillout -> försök till mer akustisk

Musik

8 svar · 481 visningar · startad av Rinaldo

Medlem sedan mars 20014 214 inlägg
Frågan#1

Har jobbat på en låt några timmar nu och tänkte höra vad ni tycker. Försöker få den mer akustisk än mina tidigare chillouts.

Ladda ner

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Jag blev avslappnad i alla fall. :bire

Jag tycker det låter väldigt bra. En sak jag ogillar lite är dock pianot. Det känns lite... tafatt på något sätt. Jag skulle nog vilja höra lite mer variation på pianot, i alla fall innan resten av instrumenten kickar in. :)

Keep it up!

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Kunde inte ta mig förbi all reklam!
Måste det vara så?

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Lasp: Jag fick en nerladdningsruta med en gång, ingen reklam för mig. :q

Medlem sedan okt. 200155 inlägg

Tycker att det var snyggt, lite David Foster inspirerat kanske? Det jag hängde upp mig på var handclapsen, tycker inte att de passar riktigt i den här typen av låt men rytmiken i sig var intressant. Försöka få bort trummaskinsoundet lite. Kanske variera pianot lite mera som sagts tidigare men mycket trevligt och välgjort. Lycka till med resten.

Peter

Tack för kritiken :) Har inte hunnit jobba så mycket på den nu under de sista dagarna. Men jag bytte ut handclapsen mot lite congas ljud istället. Pianot får jag jobba mer på. Kommer med en ny version snart :)

Medlem sedan maj 20053 909 inlägg

Ljuvligt! (y)
Härligt avslappnande, dock var den för kort.
Pianot kändes helt ok. Kanske att själva huvudinstrumentet är lite för "nasalt" eller vad man ska säga. Men det är en petitess, lägg upp en fullversion nu!

Tack igen :) Jo, ska jobba mer med instrumenten; tyvärr finns det ingen fillversion än... Jag ska göra färdigt låten snart tänkte jag efter den kritik jag fått.

Medlem sedan okt. 200668 inlägg

Trummorna kunde ha gjorts bättre och bakgrundsljudet som är igång konstant är skitjobbigt. När trummorna kommer igång tycker jag dock att låten blir bättre. Helt klart godkänt.

293 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
136 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
148 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
142 ms — ändringar (db)