BireMedlem sedan dec. 199919 074 inläggJag har då aldrig varit i en offentlig lokal som rök kan gå vidare in i andra rum via ventilationen så det är då minimal chans, annars kan man säkert bara stänga av delar av ventilationen med...
På alla ställen jag har gjort gig på har man haft en lösning på problemet genom att bara stänga ner vissa rökdeckare, sen är det bara att röka på ;)
PeeerMedlem sedan mars 20025 907 inläggSom sagt, röken tar sig in till och utlöser rökdetektorer som vi normalt sett inte kan stänga av. Sen om det sker via ventilationen eller om det sipprar ner genom någon bakdörr låter jag vara osagt, detektorerna som löser ut är en hyfsad bit ifrån de ställena där vi släppt ut rök.
:stefan: > Nej akademiska hus är ett helvete. Du ska bara veta hur mycket vi fick bearbeta dem när vi skulle ha skumparty på stället..
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inläggFör att ha skumparty? :o Shit, det har vi haft flera gånger och där har kommun då inte lagt sig i - och då huserar vi ändå i Tändsticksområdet... :e
PeeerMedlem sedan mars 20025 907 inläggVi tänkte ha skummet i matsalen först. Men AH gillade inte tanken på att låta skum ligga på det relativt nya trägolvet i flera timmar. I "baljan" fick vi inte ha det för skaderisken var för stor (det går en trappa upp där som de misstänkte att folk skulle ramla i). Så vi fick tillslut hålla till längst in i huset. På ett ställe där det normalt sett inte är dansgolv utan bara en pub. Men det gick fint ändå.
Hur som helst. De är inte roliga att jobba med!
MMorphMedlem sedan juli 2000534 inlägg
Ajfan, är det Akademiska Hus..? De har jag ju inte hört nåt bra om direkt.
Akademiska Hus är ren ondska. Bland studentföreningarna som har med dem att göra på Stockholms universitet går de under "smeknamnet" Akademiska Skjul.
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inläggJag vet inte varför men HJ huserar i lokaler ägda av Höfab, ett bolag 50/50-ägt av Högskolans stiftelse och kommunen. Känns ganska bra just nu. ;)
Kårhuset har kommunen som hyresvärd, det tar tid att få större grejor ombyggda, men vaktmästarna har ett gott öga till oss, speciellt just efter jul då de fått sin årliga julklapp från kylen... :OO :e