Så här i rymdtider så kommer jag och tänka på en drama TV-serie som gick på SVT för ett antal år sedan och som handlade om ett gäng astronauter hos NASA som gjorde ett par resor med en rymdfärja.
Har försökt leta upp den både på Google och på IMDB utan att lyckas? Någon som vet vilken det är. Minns att han som var ledaren i gänget var en rätt känd manlig skådespelare.
Kan ju inte påstå att JAreMANNEN har fel, men mitt bidrag är The Cape, 22 avsnitt, 1996, där Corbin Bernsen (L.A. Law/Lagens änglar) var med. Fanns det en känd skådis i JAreMANNENs förslag, eller det är jag som är obildad?
Kommer inte ihåg vad serien hette på svenska, men kommer mycket väl ihåg den som bra.
Tittade på videon till From the Earth to the Moon, känner inte igen den direkt, men kanske ändå lite...
Kommer dock ihåg att det fanns en serie som handlade om piloter som blev rekryterade till NASA, det kanske är denna? Eller var det "The Cape"?
Finns ju ett par som inte är okända iaf väl?
I vilket fall så kände jag igen följande: Adam Baldwin (spelar "Astronaut Fred Haise" i serien) Dylan Baker
Sen om det är "The Cape" eller "From the Earth to the Moon" som sadsmile är ute efter återstår att se :)
Kanske rentav är en helt annan serie han är ute efter..Star Trek? :moose
Jo, de känner man ju till, när man tittar lite noggrannare.
Hmm, har jag inte ett svagt minne av Adam Baldwin i rymddräkt, dvs (trolgitvis) från denna serie?
[edit]
Ha, hr Baldwin var faktiskt med i båda serierna!
#41 och #44.
From the Earth to the Moon kan det inte vara eftersom den handlar om Apollonprogrammet och den serien jag snackar om handlar om rymdfärjor.
The Cape låter mer intressant. Känner inte igen titeln direkt men med stor sannolikhet så hette den något annat på svenska (har för mig att det var Astronauterna eller så). Corbin Bernsen gör att det ringer en liten klocka hos mig.....
Kan mycket väl vara den serien faktiskt...
Tack igen...
269 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e