webForumDet fria alternativet

London

Småprat

5 svar · 653 visningar · startad av clarkbones

Medlem sedan feb. 20013 023 inlägg
Frågan#1

Hej! Åker till London på fredag och har glömt allt om hur det funkar där.
1. Har sett en London adress typ "100 Leadenhall Street London EC3A 3BP".
Vad betyder "EC3A 3BP"? Kan man utläsa nåt från det?

2. Åker till Stansted, tar tåget till Liverpool Street. Finns det någonstans man kan dumpa en väska där några timmar?

3. Vad bör man inte missa i London, enligt din åsikt?

Medlem sedan juli 20011 222 inlägg

3: Aldrig varit i London, men ett par ställen jag skulle kolla in är Imperial War Museum och British Museum. Ska finnas ett par till intressanta museer men kommer inte på dem just nu och de kanske inte ens befinner sig i London. :)

Medlem sedan dec. 2003229 inlägg

Oh, om du nu ska dit, hur funkar det egentligen med flyg/pass nu? Jag ska nämligen dit i januari och jag har helt fått för mig att man inte behöver pass men är lite osäker. På polisen.se står det något om att det räcker med något slags id-kort, är det ett vanligt eller ska det vara speciellt?

Medlem sedan dec. 19996 721 inlägg

clarkbones skrev:

1. Har sett en London adress typ "100 Leadenhall Street London EC3A 3BP".
Vad betyder "EC3A 3BP"? Kan man utläsa nåt från det?

Det enda som man direkt kan läsa ut är att det är East Central. Resten är tämligen godtyckliga koder.

clarkbones skrev:

2. Åker till Stansted, tar tåget till Liverpool Street. Finns det någonstans man kan dumpa en väska där några timmar?

Japp, det finns bagageinlämning på Liverpool Street Station.

clarkbones skrev:

3. Vad bör man inte missa i London, enligt din åsikt?

Det finns massor. Docklands och Millenniedomen, Buckingham Palace, Tate Modern och British Museum, Portobello Road, Oxford Street mm. En tur med sightseeingbuss må kännas aningen töntturistigt, men ger ofta en bra översikt och start. Glöm inte bort att bara såsa omkring i staden också.

Medlem sedan dec. 19996 721 inlägg

Troll skrev:

polisen.se står det något om att det räcker med något slags id-kort, är det ett vanligt eller ska det vara speciellt?

Det ska vara det nya ID-kortet, som anger medborgarskap. Annars krävs pass.

Medlem sedan dec. 2003229 inlägg

Aaha ok, mja det står ju 'Nationalitet/Nationality' på det men det är blankt under. Men på baksidan står det att det kommer från Sverige iaf ;p Får väll köpa nytt helt enkelt :(

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)