webForumDet fria alternativet

Julgåva

Företagande

10 svar · 790 visningar · startad av Niklasson

Medlem sedan nov. 2000857 inlägg
Frågan#1

Nu när det närmar sig jul så har vi som alla andra företagare en hel del att tänka på. En speciell sak nu inför julen är julgåva till alla anställda.

Har ni några förslag på julgåvor som ni vet av erfarenhet är uppskattade? Eller vad skulle ni uppskatta att få från er arbetsgivare?

Vi har egentligen redan bestämt julgåva men det är inte första året personalen får samma gåva och det hade varit kul att variera sig ibland.

Kom gärna också med förslag på dåliga julgåvor, men helst vill jag alltså ha förslag på BRA julgåvor ;)

Medlem sedan okt. 20041 556 inlägg

Ge alla en varsin utsläppsrätt, det ligger i tiden...

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Jag trodde slikt var ute numera.
Men jag gav ett år, tjejerna en elektrisk skruvdragare och grabbarna fick en automatisk äggkokare. Uppskattat.
Har gett musikpaket från Ginza, och om jag idag skulle ge något fick det nog bli en MP3 spelare, kanske laddad med en Ljudbok typ "Måsen" av Richard Bach, vilken förövrigt ligger framför mig.

Lasp skrev:

Att värna om miljön är inte och kommer aldrig att vara "ute".

Medlem sedan juli 20023 617 inlägg

Travoni skrev:

Lasp skrev:

Att värna om miljön är inte och kommer aldrig att vara "ute".

Lasp menade nog julgåvor till anställda... ;)

Själv gillar jag ätbara saker. Olika ostar, sill, lax etc... :)

Ja det är rätt av fiddler. Jag menade naturligtsvis julgåvor som tradition.
Sänder ju inte ens Julkort längre, har tom avregistrerat mig hos Papperix.
Ja ätbara saker är inte fel. Om man skänker drickbara så kallas det väl langning!

Medlem sedan dec. 200457 inlägg

Vi fick ett Delicard av min arbetsgivare förra året.
Det var mycket uppskattat eftersom alla kunde hitta något som de tyckte om.

Finns lite olika varianter av kort att välja på med olika blandningar av maträtter och husgeråd...

Aha, lite missförstånd blev det. ;)
Ett litet kort med gratis träningspass på Itrim eller Nautalus eller liknande med text som ungefär lyder:

När du av julmaten dig ätit fet
vad vitt jag vet
är det din plikt
att gå ned i vikt
/Tomten

Medlem sedan nov. 20011 551 inlägg

Vi skänker 10000:- till barncancerfonden i stället för att skicka julkort, det har vi gjort i alla år jag varit här. Vi kommunicerarf det andra halvan i december på vår förstasida på webben.

Delicard har vi fått ett par gånger, kul men jag har tyvärr aldrig hämtat min (jag är antagligen för lat) men andra är mycket nöjda.

Ett år fick vi en bok som hette nåt med hjärtats kokbok, information om hjärtat, enkla träningstips och smarriga recept som är bra för kroppen, delar av priset på boken gick till hjärt och lungnånting
En gång fick i en vas av glas, inte speciellt snygg men hela kostnaden gick till UNICEF (det stog också UNICEFF gåvanånting på ett litet orreforsklistermärke :)

nu kommer jag inte på mer

Som av en händelse fick jag ett mail från delicado:
med världens minsta fält för ifyllnad.

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)