Jag hade glömt bort att jag ska bjuda på middag idag. Inte bra med tanke på att jag är en USEL kock.
Har sökt på nätet men inte hittat något som passar mig. Tänkte då kolla och se om nån här sitter på ett bra recept.
Sitter på både räkor och broccoli (skulle kanske föredra att ha broccolin i såsen än att koka den separat). Jag har även creme fraiche och grädde. Jag vet inte ens om man kan använda både grädden och creme fraicheen samtidigt i såsen. Dessutom låter räkor med grädde mysko i mina oerfarna öron :r
Några tips?
Edit: tror också jag har 1 avocado (räcker kanske inte för 4 pers).
Mosa avocadon med liiite salt, svartpeppar och en gnutta olivolja, ha det till en bit bröd som pålägg till såsen du gör till pastan. Fräs räkorna hastigt med chilli, tag av dem av järnet. Häll i creme fraichen och rör ut den så att den blir lite rinnig (den är väl kokbar hoppas jag). förväll broccolin något med saltat vatten (beror på i tid om du har färsk eller frusen. Tänk på att du vill ha tuggmotstånd
Blanda i broccolin och räkorna i creme fraichen och smaka av med salt och svartpeppar. Servera med pastan, avokadoröran och bröd. Gärna en god öl till :)
red/jag har inte provat men det låter som en vettig utväg med de ingredienserna :):) lycka till
249 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25