webForumDet fria alternativet

Banta dyrt?

Träning & hälsa

16 svar · 952 visningar · startad av Travoni

Medlem sedan okt. 20041 556 inlägg
Frågan#1

DN skriver en artikel om bantning och viktminskning.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=597&a=592850&previousRenderType=6

Tror ni på olika bantningsmetoder? Jag hade tänkt att gå en viktminsknings kurs hos Itrim (https://www.itrim.se) men det verkar som att det är dyrt.

Viktväktarna är kanske bättre? Det är i alla fall beprövat.

Eller skall jag bara sluta äta bullar och fet mat?

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Travoni skrev:

Eller skall jag bara sluta äta bullar och fet mat?

Det är ju i alla fall (minst) gratis. :)

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

Generellt sett så är operation den mest framgångsrika metoden för folk som vill ner i vikt.

Det är inte alla som har den viljan som krävs för att gå ner i vikt på annat sätt.

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Att börja motionera regelbundet, samt att äta regelbundet är nog den enklaste och billigaste lösningen. Du behöver inte gå ut och springa varje dag, men gå en sväng, 20 minuter i rask takt - bara så du får upp pulsen lite. Gång är bättre än att springa. Och käka absolut inte innan du går och lägger dig - det mår varken du eller magen bra av.

Ifall inget annat fungerar så kanske du ska pröva obelix mars bar diet? ;)

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Jag har gått ner över 25 kilo sen Augusti 2005 med GI-metoden...

Ja, vissa metoder funkar, på vissa personer, om personen i fråga vill...

r) Just ja, kostnad var det ja..
129:- för en bok som dåvarande sambo köpte, sen är det ju vanlig mat man äter, fast lite ovanliga proportioner så det innebär ingen större kostnad mot den gamla dieten som innebar mer pizza än i dag ex..

I stort sett gratis & man lär sig tänket på ca 1 vecka..

(En idiot kan det...)

Bire skrev:

Jag har gått ner över 25 kilo sen Augusti 2005 med GI-metoden...

Ja, vissa metoder funkar, på vissa personer, om personen i fråga vill...

Nice, kan man få se en före- och efterbild...?

Travoni skrev:

Nice, kan man få se en före- och efterbild...?

Nej, det tillför inte diskussionen något..

Medlem sedan okt. 200179 inlägg

Jag har gått på Itrim sedan februari i år och har tappat ca 20 kg. De baserar sin "diet" på GI-metoden och har eget "gym". Väldigt bra koncept för de som har svårt att ta sig i kragen själv!
Jag tycker också att det är åt fanders för dyrt men än så länge har det varit värt pengarna! :-)

Ok, de använder också GI-metoden, ja det är ju iofs uppenbart att snabba kolhydrater bl.a. gör dig fortare hungrig.

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Gorekex skrev:

Mer info i frågan:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=597&a=592850&previousRenderType=6

Samma länk som i första inlägget, läsa tråden kanske? :OO

Bire, vad heter boken du använder? Det låter intressant.

Mr. N. skrev:

Ojdå, ursäkta... :r

Vet inte om jag törs ge mig på fler länkar i ämnet...
Om du orkar läsa en blogg finns det flera personer som kör Itrim som bloggar på Expressen. Det här är en av dem: http://blogg.expressen.se/vino_kilo/

Fredrik Paulun (paulun.se) och Ola Lauritzson är väl de mest populära GI-författarna idag (ex "Gå ner i vikt med GI-metoden", "GI i praktiken"). De böckerna är klart läsvärda oavsett om man kör på egen hand eller vill ha "kickstarthjälp" med t ex Itrim.
Annars finns det ju billigare GI-varianter om man inte vill köra helt solo, t ex giviktkoll.se.

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

GI-funkar. En kompis gick ner 20 kg på ett halvår, och på köpet blev det en ätstörning och depression.

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Tack Gorekex, ska se om jag hittar Ola Lauritzons bok på något närliggande ställe. :)
Låter bra Okkido, att jag skulle drabbas av en ätstörning är ungefär lika troligt som att helvetet fryser till is, dessutom är jag redan deprimerad över min nuvarande övervikt. ;)

Mr. N. skrev:

Bire, vad heter boken du använder? Det låter intressant.

"Gå ner i vikt med GI-metoden"

Medlem sedan juni 20006 031 inlägg

Ja, GI-metoden verkar ju faktiskt funka. Syrran började för två veckor sen och gick ner 2,3 kg första veckan.
Funderar på att testa själv, jag har ju några kilo för mycket. :)

Ska snabbt förklara varför jag lyckades så bra:

Det handlade om att min dåvarande sambos pappa gått ner nåra kilon i vikt med hjälp av GI-metoden, han hade dessutom sett en tendens att hans diabetes blev bättre & bättre samt att han verkligen började må bra!

Jag sa till tjejen att vi kanske skulle testa det där nån vecka & hon var kaxig o sa nått i stil med at hon skulle klara det galant medans jag var för svag o skulle misslyckas..

Vem vann tror ni? ;)

Men men, det är jag & MIN story det.. För att lyckas gå ner i vikt behövs mer än en mirakelkur, det behövs vilja, vilja & en jävla massa vilja, har man inte det kan man försöka vad som helst, men det funkar inte.

Testa GI-metoden, det tycker jag absolut, men tro för fan inte att den automatiskt gör dig smalare, nej du.. Dessutom är du så fruktansvärt tvungen att lära dig hur det funkar med snabba kolhydrater & rätt sorts fett etc.. Kan du inte det så är du stekt!

Ex Majs & Potatis som du i andra bantningsmetoder får äta massor av är bannlyst i GI, Bacon & Ägg får du däremot vräka i dig.. Du måste acceptera att saker & ting är precis tvärt emot vad din hemkunskapslärare en gång sa!

Men nu ska jag avslöja hur enkelt vem som helst kan tappa kilon & börja bli piggare.

Frukost: 2-3 kokta ägg, inget salt eller nått annat. Drick grönt the till.

Lunch: Ät vad som helst som är vitt kött, fisk eller fågel, sallad till det (tomat, gurka & isbergssallad, EJ MAJS!) men ingen pasta, ris eller potatis. Ät minst 150g kött. Vatten till det, gärna Loka eller annat mineralvatten & dessutom mängder!!

Middag: Som lunch typ.. Mer fisk än du tror & den fetaste fisken (Lax, makrill mm) är bäst.. Creme Fraiche är perfekt att göra såser på, inte light!!

Mellanmål: 3 om dan, enbart äpplen, päron eller ost, hasselnötter, valnötter eller osaltade cashewnötter.. Du ska äta NÅTT var 3e timme!

Obegränsat med vatten, ersätt varannan kaffe med grönt the, absolut ingen alkohol & definitivt inte öl!

Minst 3 ägg om dan, tillred som du vill, men aldrig smör eller margarin i stekpannan, nu är det olivolja som gäller!

Har du 20 kilos övervikt tappar du ca 4 kilo första veckan, 2 andra & sen ungefär 1kg/vecka..

Följ det där i 2 veckor & sätt in valfritt belopp på mitt konto som tack för hjälpen!

249 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)