webForumDet fria alternativet

Malmö - Restaurang och systembolag när stationen

Webbhotell & domäner

6 svar · 672 visningar · startad av Pedda

Medlem sedan juni 20006 031 inlägg
Frågan#1

Ska ner till Malmö på onsdag och tänkte leta upp ett systembolag där eftersom bolaget i den här hålan inte har det som jag vill ha. Så var ligger närmaste system från tågstationen räknat?

Sen måste man ju käka också, så tips på restauranger runt stationen tar jag gärna emot.

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Det ligger ett trevligt systrembolag i Hansa Compagniet. Går du via stortorget och gågatan dit så hittar du flera trevliga restauranger.

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg
Medlem sedan dec. 2005664 inlägg

Som Nicrosoft skriver är det Hansa compagniet du ska till, de har ett bra utbud som de andra i Malmö inte har. Och om du är vid Hansa Compagniet kan du kanske köka på Spot, ligger brevid Hansa. Trevligt lunchhak med god mat!

Jag kollade på systembolagets hemsida först, men det sa mig ju inte vilken som låg närmast stationen. Men jag litar på er att närmaste är Hansa compagniet. :)

Medlem sedan nov. 20041 740 inlägg

För övrigt är Systembolaget rätt bra på att ta hem saker om man bara frågar efter det man vill ha. Men det är ju trevligt att se andra ställen också.

Gislaved skrev:

För övrigt är Systembolaget rätt bra på att ta hem saker om man bara frågar efter det man vill ha. Men det är ju trevligt att se andra ställen också.

Sant, men eftersom jag skulle till malmö ändå så tänkte jag passa på. Kan ju vara skönt att strosa runt lite i malmö också.

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)