Jag tycker att den var båda skrämmande och informativ, jag hade då inte tänk på att glaciärerna föder floderna i Asien, som i sin tur föder alla risodlingar... skrämmande om det försvinner...
Jag tror inte den här kommer göra någon skillnad. Allting handlar om pengar i dag, och det finns ingenting en dokumentär kan göra för att ändra på det... (y)
Jag tror inte den här kommer göra någon skillnad. Allting handlar om pengar i dag, och det finns ingenting en dokumentär kan göra för att ändra på det... (y)
Helt klart att pengarna styr, men jag tror att ju mer människor och företag ser att man kan tjäna pengar på miljövänliga sätt så kommer ekonomin mer och mer styras dit... det har säkerligen inte utvecklats en miljöbil om inte folk hade efterfrågat det... ;)
Självklart kommer det att ta lång tid att få världen att inse att miljöfrågan är ett problem. Men jag anser att det har hunnit gå alldeles för långt. Inte för att verka pessimistisk, men kunde inte folk fattat det här för 10 år sedan? Eller ännu mer?
Kanske kan de luftdrivna bilarna vara ett steg i rätt riktning. Jag vill då ha en sån ifall jag skaffar körkort nån gång. :)
255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2