webForumDet fria alternativet

Winnerbäck bojkottar TV4:a

Medier & press

20 svar · 1 046 visningar · startad av magnusfeldth

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg
Frågan#1

Winnerbäck protesterar mot TV4 och Idol, mobbnings-tv:ns högsäte. http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=572&a=586447&previousRenderType=2

Han har mycket bra att säga, så läs igenom artikeln.

Medlem sedan jan. 20061 807 inlägg

Verkligen vettiga åsikter (y)

Medlem sedan aug. 20051 448 inlägg

ja jag läste det i DN idag. tummen upp för Winnerbäck (y)

Medlem sedan juni 20006 031 inlägg

Äntligen ett par kändisar som tar avstånd från Idols mobbning. (y)
Har själv slutat titta på programmet då jag tycker att det har gått helt över styr. Idén med programmet är ju jättebra, men att behandla folk på det sättet som dom gör ibland är fel anser jag.

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Ja, det där tyckte jag var väldigt bra sagt! Så sant som det var sagt.

Medlem sedan mars 20023 686 inlägg

VEM är Winnerbäck? :q

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

medialabs skrev:

VEM är Winnerbäck? :q

:o http://www.winnerback.net/

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Så länge det finns folk som vill se på programmet, och folk som vill vara med i programmet så ser jag inte problemet?
Att dessutom bojkotta en hel kanal för ett program verkar lite väl tilltaget.

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Ordet "lysande" materialiserades i min skalle.

Medlem sedan okt. 200668 inlägg

Skönt. Då slipper vi honom i TV. Jag säger som nitro2k01. Dessutom behöver folket i Idol med drömmar helt åt helsike en rejäl tillsägning. Hur ska dom annars inse att dom inte kan sjunga?

---

Jag har läst hela nu.

Ambitiösa ungdomar som läser det här: Dåliga rektorer och juryer som "kan branschen" är inte coola.

Okej, låt oss ta det här punkt för punkt. En rektor jobbar knappast med att bedöma hur bra en elev är i något, inte direkt i alla fall. Juryn i Idol har som uppgift att leta upp en popstjärna och varje år söker det in tusentals talanglösa ungdomar med en helt orimlig och bisarr dröm i tankarna: att bli popstjärna. De må vara ambitiösa, men vad hjälper det när de inte har någon som helst talang?

Vi som håller på med musik, teater, film och konst ska vara en motkraft.

Nu är det ju så att Peter Swartling med tillhörande gäng inte sysslar med musik på samma sätt som Lars gör. De är mer eller mindre talangjakter och skall hitta det som gillas av svenska folket. Jag utgör en lika stor del av det svenska folket som vem som helst här inne gör, och jag gillar inte Lars Winnerbäck, så tacka fan för att Swartling inte skrev kontrakt med honom. Lars Winnerbäck är det sista jag skulle vilja höra i min bil på väg någonstans.

Jag hade också blivit ratad, garanterat!

Så sant, eftersom de inte är på jakt efter en sorgligt artist som försöker vara excentrisk, utan en popstjärna med en duglig röst och en popaktig utstrålning.

Dessutom finns det visst personer som försöker framstå som unika och egna som gått vidare. Cissi är ett exempel. Människan kan inte ta en vacker ton, hålla en jämn ton eller sjunga på något sätt alls.

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Mancina skrev:

Dessutom finns det visst personer som försöker framstå som unika och egna som gått vidare. Cissi är ett exempel. Människan kan inte ta en vacker ton, hålla en jämn ton eller sjunga på något sätt alls.

På den punkten var det väl ändå bättre förr? När man visste att artisterna faktiskt hade en sångröst. Idag kan ju vilket miffo som helst kliva upp på scen och bli berömd, eftersom närmsta avdankad 386:a styr om den obefintliga rösten till något välpolerat mainstreamanpassat.

Medlem sedan okt. 200668 inlägg

Musik från förr är mycket bättre på det viset, det håller jag med om. Jag tvivlar på att det är en massa tricks bakom Aretha Franklins framgång, för att ta ett enkelt och konkret exempel. Där har vi en artist som helt enkelt går att lyssna på för att hon har en så otroligt stark röst. Se även Ruben Studdard jag postade länkar till i tråden "Tufft och vackert!". Också en sån artist som jag kan lyssna på bara för att hans röst är så otroligt bra.

Medlem sedan apr. 2003112 inlägg

Winnerbäck "rasar" bara mot TV4 när han har en ny skiva att sälja, är det inte så? Likadant var det 2004...

På vilket sätt känns DET ärligare än Idol-konceptet?

Medlem sedan sep. 2003167 inlägg

Jag tycker han har en vettig poäng. Absolut.
Men ang. idol. Visst, man kan ju inte släppa in talanglösa idioter på scen bara för att inte vill tala om dem att de inte kan sjunga eller har något där att göra. Men man behöver inte vara så grymt (ursäkta språket), jävla otrevlig som den där juryn är.
Man kan säga nej på fler sätt en "fyfan va du suger, va gör du här eg? Där är dörren!".
Det känns väldigt ofta som de är otrevliga bara för att vara otrevliga, utan någon bra grund.
Sen är ja väldigt nyfiken på va "klabbe" nånsin har gjort som är så fantastiskt bra?

Medlem sedan okt. 20041 556 inlägg

Bra Lars! (y)

Medlem sedan jan. 20013 039 inlägg

toff skrev:

Man kan säga nej på fler sätt en "fyfan va du suger, va gör du här eg? Där är dörren!".
Det känns väldigt ofta som de är otrevliga bara för att vara otrevliga, utan någon bra grund.

Det kallas för "bra TV", dvs sånt som lockar tittare. Hur stor publik tror du Idol hade haft om det inte var för förnedringsmomentet? Dom hade säkert kunnat ha en hyffsat stor publik ändå, men inte lika stor som idag. Folk älskar att se andra göra bort sig, och de som inte tycker om den biten ser på programen för att kunna sitta och tycka illa om juryn istället.

Medlem sedan sep. 2003167 inlägg

ehm, har du t.ex sett "you think you can dance" som är ett amerikanskt program, i stil med idol, fast de dansar ist. Där är juryn bra, de ger kritik, men på ett bra sätt.

Tycker fortfarande inte det är en ursäkt att sända sån skit. Om de hade sänt idol med en jury som är bra, så hade nog minst lika många tittat, det är jag säker på. För i slutändan är det när de uppträder som drar publik.. (då jury mest är otrevlig under inledningen då de castar, som bara är en liten del av programmet). Så jag tror du har fel Bendro.

Medlem sedan okt. 20041 556 inlägg

Eftersom att det mesta har gjorts i TV så måste producenter tilltala människans reptilhjärna, alltså den del av hjärnan där instinkter - drifter - reflexer huserar.
Och jag skall erkänna, jag personligen kommer på mig själv sitta och gotta mig i feta, fula och finniga "Lisa" som blir förnedrad av Kirsti bara för att hon inte kan ta en ton rätt. Och skrattar dessutom åt det. Detta är inget jag är stolt över, men det är ändå så att vi människor (till skillnad ifrån djuren) kan sätta oss över vårt primitiva sätt att se på våra medmänniskor på. Och att 1,5 miljon människor ser på eländet betyder inte per automatik att 1,5 miljoner människor är dumma eller "har fel", det betyder bara att de följer sin lättja och låga instinkt, vilket leder till att TV4 får sälja mer reklamplats till ett högre pris. Alla vi är männsikor, alla vi har möjlighet att både vara onda och goda, elaka och snälla. Det är bara på film som "bad and good guys" finns, vi har det i oss alla.

Jag håller med Winnerbäck till 100%.

/r

Bendro skrev:

Folk älskar att se andra göra bort sig, och de som inte tycker om den biten ser på programen för att kunna sitta och tycka illa om juryn istället...

...jag tror man kan ställa sig över även det.

Medlem sedan sep. 20011 722 inlägg

Oj, man blev alldeles varm i kroppen! Vettigaste debattinlägget jag läst på länge.

Medlem sedan jan. 2006278 inlägg

näe !! nu ere fan tid att säga vad alla tänker och vad Winnerbäck tycker i klarspråk.....
Jude TV !!!!

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)