lutfisk i sig smakar ju inte något egentligen... man måste ha god vitsås och svartpeppar om det ska bli gott...
hur F_N ska man få i sig tonfisken?
43 svar · 2 890 visningar · startad av Cassady · sida 3 av 3
Frågan, av Cassady
Efter ett hårt pass i skrothallen anser jag att en burk tonfisk är perfekt att slänga i sig innan man går hem och käkar ett par kilo blodigt griskött. Frågan är nu bara hur jag ska lyckas få i mig Euro shoppers tonfisk á 4,90:-. Den smakar verkligen skit! Så har ni några tips på vad man kan göra med tonfisken för att få i sig den helt enkelt? Jag kräver inga gourmetrecept men finns det kanske någo
Läs frågan i sin helhet →Det här brukar jag göra när jag kommer hem från träningen (kan tillägga att jag bor ca 1 minut från gymmet): Hacka rödlök, en paprika och en tomat, lägg i en skål. Häll på en burk tonfisk, en burk lättcreme fraiche och chilisås, rör om och krydda med salt och peppar. Serveras med nykokt spagetti. Kvällens snabbmiddagstips. :)
Man kan med fördel göra tacotonfisk. Tillvägagångssättet är detsamma som för vanliga tacos, och enda problemet är att det skvätter lite. =)
Jag tycker Zpooky har en poäng. Hur mycket dyrare blir det inte om du ska bättra på tonfisken med en massa grejer varje gång? Då är det väl bättre att du köper en lite dyrare variant?!? Om pengarna ändå skulle tryta så kan du ju försöka dra ner lite på snusandet och se hur det går :)