Det gäller säkert alla deras möbler. :OO
länk till artikel på aftonbladet.se
efter att ha läst denna artikel så funderar man ju starkt på att bojkotta MIO!!
10 svar · 739 visningar · startad av Auxe
länk till artikel på aftonbladet.se
efter att ha läst denna artikel så funderar man ju starkt på att bojkotta MIO!!
yohpops skrev:
haha ok! antingen har du inte läst hur vd:n kompenserade eller ska jag säga nonchalerade kunderna eller så har du jävligt låga förväntningar när du gör inköp i 10.000 kr klassen...
att som konsument argumentera som du är bara dumt! :D
Auxe skrev:
haha ok! antingen har du inte läst hur vd:n kompenserade eller ska jag säga nonchalerade kunderna eller så har du jävligt låga förväntningar när du gör inköp i 10.000 kr klassen...
att som konsument argumentera som du är bara dumt! :D
Med tanke på din rubrik och text i första inlägget så får man uppfattningen att du tänker bojkotta Mios möbler p.g.a. mögel och insekter och inte p.g.a. hur vd har hanterat ärendet.
Söderlund skrev:
Med tanke på din rubrik och text i första inlägget så får man uppfattningen att du tänker bojkotta Mios möbler p.g.a. mögel och insekter och inte p.g.a. hur vd har hanterat ärendet.
Nej, ok då!
sen så vet jag väl inte om jag SKA bojkotta något alls :r
Jag blev ba så chockad när jag läste den där artikeln!
Jag hade tyckt att det var förbannat obehagligt om det flög ut insekter ur min soffa!!! Men jag verkar vara ensam om denna hysteri :D hahaa
Och sen är ju allt som står i Aftonbladet absolut sanning... ;)
Mio är faktiskt ganska kassa. Samtliga gånger jag beställt saker därifrån har det tagit extremt lån tid att få någon leverans. Senast var ett soffbord, det skulle ta 2 veckor... det tog 2 månader. Samt att de aldrig hörde av sig om nåt med förseningen, det var alltid jag som fick ringa och jaga dem. Då skulle det alltid komma snart, "nästa leverans, på torsdag, nästa fredag, osv"... krävde prisavdrag med anledning av förseningen, de hade som policy att bara ge max 10 % avdrag på priset, vilket inte jag tyckte var tillräckligt, och efter lite paragrafrabblande fick jag ner det till ett mer acceptabelt pris. Jag hade ju förståss kunnat avboka, men det var ett jädrigt nice soffbord, endast 30 cm högt, svart glas, och fanns ingen annanstans, så det var bara att vänta.
Brukar jämt tänka att Mio håller högre klass än Ikea, men varje gång jag besöker ett Mio-varuhus undrar jag varifrån jag fått den tanken. Det är rörigare än på Ikea, sämre service än Ikea och de grejer man vill ha finns inte hemma. Om de dessutom sköter reklamationer dåligt blir det ju bara ännu värre. :bla
Ikea har mot mig alltid agerat föredömligt när det gäller reklamationer. (y)
muskot skrev:
Brukar jämt tänka att Mio håller högre klass än Ikea, men varje gång jag besöker ett Mio-varuhus undrar jag varifrån jag fått den tanken. Det är rörigare än på Ikea, sämre service än Ikea och de grejer man vill ha finns inte hemma. Om de dessutom sköter reklamationer dåligt blir det ju bara ännu värre. :bla
Ikea har mot mig alltid agerat föredömligt när det gäller reklamationer. (y)
Faktiskt samma här! Jag anser nog att MIO får lite för mycket cred ibland!
Kan hålla med i detta. Mio är oftast dyrare och kvaliten är inte så mycket bättre. Samt att de ofta har typ liknande modeller. Bygganvisningarna är det inte heller nån skillnad på. Kamprad ligger kanske bakom båda företagen med försöker tjäna mer på mio med deras högre priser. Dock har Mio vissa möbler som är mycket snyggare än IKEA. Sen har väldigt många lika möbler vilket är lite trist. Men vill man komma undan billigt så har man vel inget val.
Men oftast har jag haft problem med ikeaprodukter. Alltid något. Hittils inget med mio.
vaf*n orka handla på mio...eller Ikea.......sjäcl snickrar man egna möbler utav plywood från tippen :D