hur i hell... kan tv4 bryta ett tv-program efter 10 min och sedan vissa en halvtimma och sedan reklam igen...
och värst är de ju när dom ska visa filmer som börjar kl 21 21.10 är de reklam 21.15 börjar filmen igen 21.50 reklam och nyheter i en halvtimme och sedan reklam varje halvtimme
dom är ju för f-n värre än trean och femman och andra reklam kanaler
joina mig i en massmejlning för att få dem att sluta förstöra filmer och serier
Så länge du fortsätter och titta på tv4 så bryr sig inte tv4. De tjänar ju pengar så länge du fortsätter titta. Mejla tv4:s tittarombudsman och klaga. Är det att dom sänder reklam vid fel tillfällen du blir arg på? Nåt förslag på hur dom skulle kunna göra?
Jag vägrar se filmer på TV 4. Finns inte en chans att jag finner mig i att vänta i en halvtimme mitt i filmen för att idioterna ska visa reklam och nyheter. Det är deras förlust, inte min.
De bryter efter tio minuter pga att de måste om de ska lyda svenska reklamlagarna eftersom de sänder från sverige. Enligt lagen, som jag förstått det, måste det vara minst 20 minuter mellan de reklampauser som är inne i ett program.
Är ett program 40 minuter som många amerikanska är, så lägger de då första reklamen efter 10 minuter och sen sista 20 minuter därefter.
Ska se om jag kan hitta länk till vart jag läst detta. :)
Bra ! Fler och fler ser att TV4 är sämre än 3:an, 6:an och 5:an och mitt råd är att bojkotta TV4 i den mån det går. Se bara det som är absolut nödvändigt.
Jag ser endast "House" och jag byter till discovery eller nått under reklamen.
Jag har sagt det i andra trådar och forum... TV4 har de absolut fulaste metoderna för att få folk att se reklam.
Deras placering av långfilmer med 35 min avbrott för nyheter och reklam.
Deras så kallade "Cirka tider" där programmet börjar 4-5 min efter utsatt tid.
I början så slingrade sig TV4 när frågan om c:a-tider kom upp. Nu har de ialla fall erkänt att det är för att få folk att se reklam. Ett nytt knep är att t.ex "House", som jag följer, har börjat med att starta prick 21:00 men jag misstänker att så fort tittarsiffrorna har planat ut så kommer även House att starta 21:04-21:05.
Jag föredrar 3:an, 6:an och 5:an för deras reklam kommer nästan alltid på samma tid i programmet och det börjar alltid på utsatt tid.
Vad har egentligen TV4 för program ? Dem har inget av de klassiska komedierna som t.ex Vänner, Seinfeldt, Raymond, Frasier, Dharma & Greg, Simpsons eller Married with Children... de har inte Leno eller Letterman.
(OK de har Conan på TV4+ men han flyttar ju till "Tonight show" och tar Lenos plats om 2 år). De har inget återkommande program som visar populärmusik som t.ex SVT´s Musikbyrån. De har inget program som visar vetenskap som t.ex SVT´s Vetenskapsmagasinet. De har inga kriminalserier/dramer, förutom nått brittiskt skräp... inget CSI, Navy CIS, Prison break. Inga klassiker som Star Trek TNG, MacGyver
Dem har LOST som jag orkade följa 10-12 avsnitt av säsong 1.
24... Pallade med nästan hela säsong 1.
Nyhetsmogon i 4:an är bra med bra programledare och bättre paneler än SVT men det är för mycke reklam. Synd att inte SVT fattar att dem skulle kunna klå TV4 med hästlängder om dem bara såg till att få in lite fräschare programledare och en bättre dekor samt att hålla samma längd på nyheterna som TV4 och på så sätt dra igång soffsnacket med gäster och panel medan TV4 fortfarande är i reklampausen. Ett middagstips som 4:an har vore också en bra grej.
Det finns nästan alltid nått som är roligare/intressantare på nån annan kanal så bojkotta TV4 (n)
Stör mig som fan på reklamen kommer redan efter ett par minuter. Kollar också nästan bara på House på 4:an nu. Någon måtta på reklam och Werthersfarfar får det fan vara.
4:an? Näe, inte när nätet finns!
Ser mindre och mindre på tv faktiskt. Följer en del serier iofs.
Prison Break (3), Poliser (1), Sleeper Cell (1). Sleeper Cell är för övrigt slut nu. Och snart är det dags för Poliser att säga adjö i rutan.
Reklamen i tv är jobbig att se på. Ser hellre på annan kanal då. Men visst finns det en del reklam som är bra och underhållande. Men man blir störd av reklamavbrott speciellt då man ser film. Alltså ska man se film på bio eller dvd istället!
Skaffa te.x en dvd med hårddisk och börja spela in filmen och efter ca 30 min så börjar du kolla på filmen och när då reklamerna kommer så spolar du förbi, och tillslut så kommer man ifatt filmen och har man då tajmat det bra så kommer man ifatt till efter sista reklamen och detta inebär att du inte behöver missa eventullt program efter...
Det finns väl mediacenter som kan spela in numera och sortera bort reklamen?
I dagens CS står det om att vi i framtiden inte kommer att se klocksänd TV utan TV när vi själva vill (utan reklam). Det blir bra.
Någon som har testat någon Linux variant av MediaCenter?
Har snackats om en tjänst som finns i USA och England men inte här i Sverige.
TiVo... en smart hårdisk spelar in det man gillar och tidigare har tittat på automatiskt och kan fås med en tjänst som skippar reklamen. Hittade inget pris men gissar att den tjänsten kostar några hundralappar i månaden. Har tydligen blivit stämda av kabelbolagen i USA :) Kan inte tänka mig att det går att hindra någon från att ta emot en signal som gör att TiVo-spelaren skippar reklamen.
Jag undrar hur företagen ska få ut reklamen i framtiden? Produktplacering är väl ett sätt men det räcker nog inte.
Jag undrar hur företagen ska få ut reklamen i framtiden? Produktplacering är väl ett sätt men det räcker nog inte.
Oh, hemska tanke! Tänk bara på Cast Away med Tom Hanks!
Men den bästa produktplaceringen är nog den som kom på "den gröna kontorslampan" som finns med i varje amerikansk film!
Du har väl inte missat den?
Så du tittar aldrig på SVT, inte ens när t ex. fotbolls-vm går?
Jag tvingas ju betala för det, så självklart kollar jag på sport när det sänds i SVT, Men skulle aldrig införskaffa mig SVT ifall jag fick välja att betala för att få dom...
och skulle inte man vara tvingad att betala för SVT så skulle dom antagligen inte ha råd att sända te.x fotbolls-vm...
JAAAAAA!
Tycker också att TV4 suger riktigt hårt.
Har på senare tid blivit vääldigt anti-reklam, trött på att folk vill att man ska köpa skit heeela tiden. Och alla dem som säger "vårt är bäst, kör det här" å ändå så fuskar de i reklamen med effekter och liknande.
Blir säkert som i futurama snart,:
"-this dream is sponsored by.."
fry: "-wtf was that??!"
;)
259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2