Kollade mailen nyss som jag fick från CanalDigital. Där stod det att TV4 utökar med ytterligare med 2 kanaler.
Hur orkar de hålla på så där. Var ska man lägga alla kanaler?
Räcker det inte med en Tv4? Som det är nu och vad jag kommer på är det:
Tv4, Tv4+, Tv4fakta, Tv4film, Tv4komedi (ny), Tv4Guld (ny), Tv400 på sätt o vis.
Jag kanske har missat nåt men... Vad är problemet?
Att istället för att satsa pengarna på att visa/göra kvalitetsprogram i en (eller möjligen 2) kanaler, sprider dom ut sig på en massa kanaler som visar samma saker som andra "specialkanaler" redan gör.
Vill TV4 bli någon slags svensk variant på Discovery, som ju har flera olika kanaler för var sin "specialitet"?
Risken är stor att annonsörerna tar slut, dom räcker inte till för alla reklamkanaler. För även bland annonsörerna finns en gräns på hur mycket pengar man kan/vill lägga ner på reklam och TV-reklam är bara ett av många sätt att marknadsföra sig, kanske den dyraste.
TV4 visar väl ingen/minimal reklam i sina specialkanaler eftersom man måste köpa abbonemang hos typ canaldigital och dessa, och då får TV4 sina intäkter därifrån?
Jag tror att det är bra att dom delar upp kanalerna "en aning", men det är riktigt fräckt att sätta dom bra programmen och kanalerna på sådana våglängder att vi vanliga dödliga, utan paraboler och annat hockus-pockus, inte får/kan se dessa.
Bra för TV4 att ha ytterligare två kanaler dit de kan flytta sånt som inte funkar i huvudkanalen. Tråkigt för dem som fastnar för ett program som inte håller, och flyttas till en annan TV4 kanal. Då ere bara öppna plånboken och ringa kabelbolaget om man vill fortsätta se programmet.
Har en känsla av att TV4 (som alltid kör med fula metoder) med flit kommer starta en del program i huvudkanalen för att sen flytta det till en av de nya kanalerna och på så sätt få folk att välja den i sitt kabelpaket.
Jag valde TV4+ när Conan startade och tänkte att - Det blir säkert fler program att se.
Men där hade jag fel. Det är i stort sett bara skit och repriser och sånt som inte funkar ekonomiskt i huvudkanalen, som "Glamour" och "Hem till gården"..... osså Conan runt tolvsnåret eller fem i sex på morgonen :(
Undrar vad det blir för komedi som "TV4 Komedi" ska visa ? Och kommer det att vara dubbel betalning för de nya kanalerna precis som det är för TV4+.. d.v.s. att de kostar 39:-/mån OCH kör reklam ?
Jag ser så lite som möjligt på TV4. Jag gillar nästan inga av programmen och jag ogillar deras sätt att visa reklam, deras "c.a tider" och alla jävla promos för deras andra kanaler och program. Att köra långfilm med 35 min avbrott för nyheter och reklam är så jävla illa. Skall man spela in filmen och vara säker på att få med allt så måste man ha med reklamen och nyheterna och då blir en 2 timmars film lätt 2t 40 min och då är i alla fall jag tvungen att gå ner i kvalite för att få plats med filmen på en DVD.
Dem verkar mer snikna än någon annan kanal och som svar på tittarfrågor ang. reklamen så försöker de hela tiden slingra sig och skylla på nått med tekniken.
Är det nått jag vill ska gå åt helvete så är det TV4 !
Jag ser så lite som möjligt på TV4. Jag gillar nästan inga av programmen och jag ogillar deras sätt att visa reklam, deras "c.a tider" och alla jävla promos för deras andra kanaler och program. Att köra långfilm med 35 min avbrott för nyheter och reklam är så jävla illa.
Tycker du att TV4 är skit så är bojkott en ganska bra idé. Jag brukar själv bojkotta det jag inte vill ha och det fungerar toppen. (y)
Jupp! Bojkott funkar.... men
Bara om tillräckligt många gör det.
Det finns massor med saker som borde bojkottas och säkert många som vill. Men folk har inte tid att bry sig så det är ju bara när större grupper bojkottar som det funkar.
Vem vet.. jag kanske ska dra igång en "Bojkotta TV4" sajt :i
med de allt fler kanalerna krävs det en bra programguide. själv använder jag http://www.tvinfo.se/package.php vilken jag tycker är en av de bästa, (vill igentligen ha en som ser ut som EPG:n i MythTv eller i Microsofts dito.)
Kanske alla program TV4 vill visa inte ryms i en kanal? Det finns trots allt ett begränsat tidsutrymme varje dygn.
Just detta som förvånar mig.
Skulle man samla ihop alla de program som TV4 visar som håller åtminstone standardkvalité, skulle materialet inte ens räcka till att fylla programtablån för en enda kanal.
Så frågan är berättigad, varför inte satsa på kavlité istället för kvantite?
...tänkte på ett liknande fenomen igår när jag körde förbi en firma i Järna som har vuxit från en liten källarlokal typ till ett stort maffigt arkitektritat hus som ser vääääldigt påkostat ut, och dessutom finns det fler butiker numera. Det är ju helt enkelt för att det finns efterfrågan. Antingen för man vill växa och tjäna mer pengar som i 99% av fallen. Eller så är bara för att det att går liksom, man tycker det behövs en butik till för att minska trycket på den lilla butik man har. Det är väl sällan man stryper av på något vis för att att det är för mycket kunder. I det långa lopppet menar jag.
Så... när TV4 kom i början på 90-talet eller när det var, då fick man köpa ny antenn som klarade den högre frekvens som det sändes med, i början kändes TV4 som lite skämtartat vill jag minnas, men det känns som att dom lyckats, nu har det gått bra och man startar nya kanaler bara för att det går, det finns budget och det finns antagligen tittare också då. Så alla som tittar mycket på TV lär väl bli glada när det kommer fler kanaler. Själv tittar jag aldrig på TV så jag slipper problemet :)
268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e