webForumDet fria alternativet

Vad gör man när allt är skit?

Livsfrågor & relationer

47 svar · 2 615 visningar · startad av Akerlundh · sida 3 av 3

Frågan, av Akerlundh

Vad ska man göra när den man älskar och ens bästa kompis har svikit en? Sätta sig på puben och supa ner sig låter ju inte så lockande? Flytta känns ju som ett alternativ. Men vad ska man göra för att kunna sova om nätterna? Vad ska man göra för att komma över den man älskar? Livet är ett helvete i dom här situationerna....! (n)

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan apr. 20042 994 inlägg

I det långa loppet är det klart skönare att vara på god fot med sina ex. Man mår bättre själv och slipper en massa obehagliga känslor om man råkar stöta på dem på stan. Annars är det också lätt att man ödslar kraft på att grubblar/oroar sig över dumma människor och deras handlingar. Den kraften är bättre att lägga på att må bra själv istället.

Jag röstar också för blommor, gärna en "neutral" bukett (dvs inte röda rosor).

Medlem sedan apr. 20042 994 inlägg

jecnodde skrev:

Och om du verkligen vill förlora kontakten med omvärlden för ett tag, börja spela World of Warcraft, kolla runt vilka av dina kompisar som spelar, så blir det ännu roligare - dock en varning, det är ett mycket beroende framkallande spel.
Du kan skaffa husdjur - du får du mängder av tillgivenhet, närhet och vilkorlös kärlek. Dessutom så brukar ansvaret för att annat liv, ge folk annat att tänka på.

World of Warcraft ska du passa dig för! Förstör folks liv... :P

Kan också avslöja att singelkillar med väl omhändertagna husdjur ligger högt på listan över bra pojkvänsmaterial! ;)

Medlem sedan okt. 200615 inlägg

Fia skrev:

World of Warcraft ska du passa dig för! Förstör folks liv... :P

Kan också avslöja att singelkillar med väl omhändertagna husdjur ligger högt på listan över bra pojkvänsmaterial! ;)

(WOW - Yup, jag vet -men om man behöver 1-2 timmars avkoppling från någon bråkig css kod eller design problem, då är det toppen - fast å andra sidan, så har mitt spelande lugnet ner sig efter jag nådde lvl 60 :p )

Men det där om husdjur och killar stämmer så bra -och jag som tjej med husdjur, använder mina katter som "killkoll" ; gillar han inte mina katter, eller dom inte gillar honom -då är det en bra idikator att killen är inte att satsa på (eller om man ser på honom i smyg och man upptäcker att han är elak mot husdjuren, när han tror att du inte ser på)

Hur som helst, jag vet bara att det är alltid ett plustecken ifall en kille bryr sig och sköter om sina husdjur.

Och det är sant att avsluta ett förhållande som vänner känns alltid mycket bättre än när det slutar i krig.
Mvh J

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Okkido skrev:

Tänk på allt som var fel med henne. Hur jävla skabbig hon är/var. Ha absolut ingen kontakt med henne eller polaren. Bränn alla saker som du fått av henne eller som påminner om henne, det kommer kännas skönt efteråt. Se till att sysselsätta dig dygnet runt. Ha allting nånting planerat att göra som du kan göra direkt om det börjar kännas jobbigt.

Det kommer inte fungera, jag har försökt i tre år nu.

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

OveRRidE skrev:

Det kommer inte fungera, jag har försökt i tre år nu.

Tog tre-fyra månader för mig.

Medlem sedan maj 2004693 inlägg

Jag tycker knappast det är Akerlundh som ska vara den som ska skicka blommorna. Det är väl typpiskt gammaldags ideologi där killen jämt ska vara den som skickar blommorna. Jag skummade igenom hela tråden och kan ha missat saker. Men bör hon och din kompis inte be om förlåtelse INNAN du börjar med att skicka blommor?

Det kanske bara är jag, men jag anser att den som skyldige ska ta första steget. Om vederbörande inte tar steget, tjaaa ... då är hon inte värt det.
Om jag var otrogen mot flickvännen skulle jag ALDRIG vänta mig att hon tar och skickar blommor till mig. Varför skulle hon göra det? För att tacka mig? Neee.. Istället skulle jag få be om ursäkt, iaf skulle jag göra det om förhållandet och hon har betytt något för mig.

Du ska inte känna press eller en skyldighet. Bollen ligger i hennes händer just nu. Du kan inte göra något än att vänta.

Vad gör man när allt är skit?
Kort svar: Väntar... Händer inget så spolar man helt enkelt toaletten.

Medlem sedan jan. 2004132 inlägg

Detta svar kommer att låta en aning oeriöst. men det är det verkligen inte.. jag har nyligen blivit dumpad av min tjej. (x:et). Jag var då inne i en period då jag skulle jobba 14 dagar i rad..
Detta va då tredje dagen som det hände.. Jag trodde inte att ja skulle klara mig en dag.. Men jag kom underfund med att jag blev rädd för ensamheten. Jag jobbade jue 8 timmar om dagen och när jag var klar så hittade jag på saker med mina vänner (de som alltid ställer up) gjorde andra saker.
Försökte att inte tänka på det. Självklart så gick det jue inte att undvika, men det hjälpte något såå otroligt att bara hela tiden hitta på andra saker. Mitt råd e att inte gå till puben och supa ner dig. Ring dina vänner och se en rulle eller något annat. Hoppas att det går bra!

Medlem sedan jan. 2005111 inlägg

Jadu, bra fråga.. om jag ska vara martyr. . Jag mår piss jag med atm. Fan att något så 'litet' som kärlek kan sabba så mycket!

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
117 ms — ändringar (db)