webForumDet fria alternativet

Vad gör man när allt är skit?

Livsfrågor & relationer

47 svar · 2 613 visningar · startad av Akerlundh · sida 2 av 3

Frågan, av Akerlundh

Vad ska man göra när den man älskar och ens bästa kompis har svikit en? Sätta sig på puben och supa ner sig låter ju inte så lockande? Flytta känns ju som ett alternativ. Men vad ska man göra för att kunna sova om nätterna? Vad ska man göra för att komma över den man älskar? Livet är ett helvete i dom här situationerna....! (n)

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan aug. 20051 601 inlägg

caya skrev:

Kan inte annat än hålla med Gislaved
Det finns ingen anledning att sprida dynga om personen varken nu eller senare.

Varför beröva Akerlundh det enda roliga som kommer ur den här situationen? ;)

Näää.. på allvar. Sprida dynga ska man inte göra. Bättre att ta sig ur situationen med hedern i behåll. Dessutom har ju sådant där en tendens att slå tillbaka...

Medlem sedan maj 20031 682 inlägg

Ja snacka skit kommer inte ens på frågan så det delen lägger vi ner nu.
Skulle jag säga något illa om henne som hon fick reda på även om det va sant skulle jag få ett helvete för hon skulle ju säga allt hon visste om mig om hon fick reda på att ja gick runt och snackade massa skit.

Men Gisslaved hade en del bra saker att säga.
Det där med att skicka några roser och tacka för tiden tillsammans lät faktiskt rätt bra.. =)
Känns som jag ska skicka lite roser.
Vilken sida är bäst när det gäller skicka roser har aldrig gjort det innan och jag vill inte åka hem till henne o lämna dom .. :P
Ska hon ha några rosor så ska dom skickas.. ;-)

Medlem sedan aug. 20003 473 inlägg

em ja skulle skippa roserna ...
skippa kontakten över huvud taget. varför krypa tillbaka ... hon som klanta tillsig o vännen som svek.

dom borde skicka roser till dig o be om ursäkt inte tvärtom
Tänk på din stolthet lite är ju inte du som gjort fel antar jag.
Visa att du e bättre o starkare utan dom. för inse dom va ju inget att ha nu när du har facit i handen :P

Medlem sedan aug. 20051 448 inlägg

interflora är bra
gula rosor står för vänskap, röda för kärlek, rosa för förälskelse

och mayday - är det inte en styrka att kunna tacka för tiden tillsammans?
det är inte att krypa för någon...

Strålande då vet jag =)

caya skrev:

interflora är bra
gula rosor står för vänskap, röda för kärlek, rosa för förälskelse

och mayday - är det inte en styrka att kunna tacka för tiden tillsammans?
det är inte att krypa för någon...

Om inte annat kan man skicka en begravningskrans på bästa tänkbara maffiamanér.... :OO

Jag håller med mayday... skippa blommorna!

Nu ger ni mig ett jäkla dilemma.. :P
Vad ska man göra ska man skicka roser och tacka för den underbara tiden tillsammans eller liknande?
Eller ska man bara låtsas som ingenting?

jag vet inte om rosor är bästa sättet, skicka en bukett bara. hennes favoritblommor kanske?
jag vet att jag skulle uppskatta en sån gest...

Medlem sedan jan. 2000640 inlägg

Skicka rosor = dramaqueen

Medlem sedan nov. 20041 740 inlägg

Mr Nils skrev:

Skicka rosor = dramaqueen

Du får gärna utveckla det där en aning.

Varifrån kom rosorna? Jag skrev väl bara blommor?

caya skrev:

jag vet inte om rosor är bästa sättet, skicka en bukett bara. hennes favoritblommor kanske?
jag vet att jag skulle uppskatta en sån gest, nybliven singel som jag är...

Har du också svikit din kille med hans kompis och därmed avslutat ditt förhållande? :q

Det här rör väl knappast vad som skulle uppskattas av tjejen ifråga utan vad Akerlundh skulle må bäst av att göra? :q

nej Cassady, det har jag inte, lägg inte i för stora växlar nu...
jag bara gav en annan synvinkel. alla förhållanden slutar ju inte i tandagnisslan...

Okej.

Lite irriterad man blir nu.
Han som svek mig han har börjat snacka hur mycket skit som helst nu.
Nu hade han ringt till mitt ex och ljugit ihop värsta grejen.

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

satan vilken idiot!!! jaja... det bekräftar bara det jag skrev tidigare... se det som en gest från gud att du slipper dessa människor... bara skit i dom... skulle jag ha gjort... om du inte har någon anledning att bry dig om vad hon tycker då...

Men hon va här i dag och sa vad han hade sagt hon typ umgås aldrig med honom längre för han snackar så mycket skit nu efter allt har hänt.

Men nu ska jag gå vidare har ingen andledning att bry mig om allt skit snack eftersom att jag vet att det inte är sant och det är ju huvudsaken.

caya skrev:

nej Cassady, det har jag inte, lägg inte i för stora växlar nu...
jag bara gav en annan synvinkel. alla förhållanden slutar ju inte i tandagnisslan...

Du förstår väl skillnaden mellan att få de blommor man skulle uppskatta när ett förhållande tar slut på ett "bra" sätt och att få de blommor man skulle uppskatta när man dödat förhållandet genom att vara otrogen med en "kompis" till sin respektive :OO

Menar inte att Akerlundh ska göra livet surt för henne på något sätt men blotta tanken på en fin gest efter sådant beteende gör mig illamående... Total ignorering är mitt recept...

Well well! Stå på dig Akerlundh! jag håller på dig! (y)

självklart ser jag skillnad på de olika fallen
jag tycker tvärtom att Akerlundh skulle kunna trycka på några ömma punkter genom att ge bort blommor för tiden tillsammans, och på så sätt få sitt X att tänka till...

Medlem sedan juni 20034 013 inlägg

Världen skulle må bra av mindre prestige.

Var det inte någon som sa: "ge mig blommor när jag förtjänar det minst, då är det jag behöver det mest"?

Man är det man tänker. Går man runt och tänker på tråkigheter blir man deppad. Tänker man på det som var bra och att man nu har chansen att få det bättre genom att gå vidare och hitta någon annan så mår man bättre. Men man behöver deppa ett tag också, det gäller bara att inte fastna i det.

Hur man hanterar det beror ju mycket på hur man är som person. Jag är ju en sån som skulle kunna skickat blommor, för även om det inte slutade på ett bra sätt så var det ju ändå bra den tiden det varade och det ska man inte bara glömma bort, tycker jag. Men jag är väl lite mer förlåtande typen som inte vill gå runt och vara sur på folk.

Medlem sedan okt. 200615 inlägg

MMmm mitt råd är att göra sånt som får dig att tänka på annat. Gör sånt som du tycker är kul. Ät bra och gott, skäm bort dig själv.

Och om du verkligen vill förlora kontakten med omvärlden för ett tag, börja spela World of Warcraft, kolla runt vilka av dina kompisar som spelar, så blir det ännu roligare - dock en varning, det är ett mycket beroende framkallande spel.
Du kan skaffa husdjur - du får du mängder av tillgivenhet, närhet och vilkorlös kärlek. Dessutom så brukar ansvaret för att annat liv, ge folk annat att tänka på.
mvh J

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)