1.Vad vet du om Ramadan och vad det innebär då? (Ifall du vet, så kan du jätte gärna svara på de nedstående frågorna)
Jag vet att muslimer fastar ofta. På förra jobbet fanns en muslim som gjorde det. Han gjorde det av samma anledning som de flesta andra, dvs, en religiös symbolisk betydelse att undvika frestelser typ!?
1a.Betyder Ramadan nånting alls för dig?
Nej, inte för mig.
1b.Vad tycker du om fastan i Ramadan? (ifall du vet vad det innebär då)
Jag är inte mycket för det där religiösa. Men av hälsosamma skäl kan det vara bra att rensa ur kroppen kanske en gång per år. Då är iofs ramadan fel väg att gå eftersom man ju inte ändrar kosten utan bara skär ner på den (under dagtid alltså, sedan kan man vräka i sig om man vill det).
1c.Skulle du vilja fasta?
Som jag skrev ovan, det skulle då vara för att rensa ur kroppen. Men då skulle det vara att lägga om kosten en månad kanske, inte att göra uppehåll som i Ramadan. Googlade lite och det är väl ungefär som det står här:
http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,841391,00.html
1d.Har du någon gång gjort nåt sådant som att fasta?
Näe. Inte fasta på det där viset som fasta brukar innebära. Men enligt den metod jag skrev ovan har jag gjort det en gång, för att få bort slaggprodukter, det var för man skulle röntga ryggen :)
2.Vad säger religionen Islam till dig väldigt spontant?
Jag tycker dom känns lite överdrivna på nåt vis. Religion är bra, alla tror ju på något. Det behöver inte vara något som en gud eller så. Men Islam verkar tolka saker lite knepigt. Tycker jag då.
3.Vad skulle du vilja ändra i Världen/Sveriga/din nuvarande stad?
Ehm... rent spontant skulle jag vilja få alla människor att bekymra sig mindre om pengar och kanske "resultat" i viss mening. Det som är viktigt här i livet är ofta åsidosatt för sådant som inte betyder så mycket. Lite synd. Få folk att leva här och nu.