1. Kön och ålder tack!
Man. 23år.
2. Vilka tidskrifter brukar du läsa?
M3, Datormagazin, Ny Teknik, Internet World, Civilingenjör, SIF-tidningen
3. Varför?
M3 för att det är en grym tidning med ett innehåll som intresserar mig. Datormagazin och Ny Teknik får jag gratis och bläddrar måttligt intresserad i tidningarna, Internet World läser jag ibland eftersom vi får den på jobbet. Civilingenjören och SIF-tidningen får jag hem men bläddrar oftast igenom som hastighast bara.
4. Vad är bra och dåligt med dem?
M3 har en trevlig layout och innehållet passar mig utmärkt, Datormagazin har en del intressanta artiklar men har en rätt tråkig look overall, Ny Teknik är bara intressant på IT- & Telecom-delen, Internet World är väl ingen jätteintressant blaska heller. Letar mest igenom efter artiklar som är intressanta för tillfället. Civilingenjören och SIF-tidningen är inte speciellt intressanta över huvud taget.
5. Prenumererar du på någon/några tidskrift(er)?
Ja, M3. Datormagazin och Ny Teknik får jag gratis i brevlådan. Civilingenjören och SIF-tidningen får jag också hem.
6. Hur länge har du läst tidskrifter (mer regelbundet)?
Sedan 5 år tillbaka ungefär
7. Saknar du någon tidskrift?
Jag skulle kunna tänka mig att läsa Illustrerad Vetenskap regelbundet, men det är egentligen inget som hindrar mig från att börja prenumerera.
Tidskrifsundersökning
27 svar · 1 394 visningar · startad av Mika3l · sida 2 av 2
Frågan, av Mika3l
Tjopp! Gör en liten undersökning till ett skolarbete och hoppas att några av er orkar med att offra lite tid på några enkla frågor om tidskrifter (ej dags- och kvällstidningar). Tack för förhand! :) 1\. Kön och ålder tack! 2\. Vilka tidskrifter brukar du läsa? 3\. Varför? 4\. Vad är bra och dåligt med dem? 5\. Prenumererar du på någon/några tidskrift(er)? 6\. Hur länge har du läst tidskrifter (me
Läs frågan i sin helhet →1. Kön och ålder tack!
Kär(r)ing, 35 år
Allt för fritidshus, Allt i hemmet, Sköna hem(?), Mobil, Illustrerad vetenskap, Datormagazin, Fakta, Amelia, Tara, ICA Kuriren, Allers m fl...
3. Varför?
De första: Främst för att jag gillar att få tips om hur man kan sköta/göra om stugan och hemmet. Har precis renoverat om badrummet och behövde tips och inspiration. Nu återstår resten av lägenheten och därför fortsätter jag läsa dem... Övriga: Provar gärna nya tidningar för att se vad de innehåller. Köper tidningar inom vissa områden när jag behöver veta mer. T ex Mobil när jag är i mobilköpartankar, inredningstidningar när jag ska göra om osv...
Bra: Lättlästa. Bra tips.
Dåligt: Efter ett tag blir det upprepningar av innehållet. Saknar förnyelse. Det är främsta anledningen till att jag slutar prenumerera på tidningar.
Allt för fritidshus, Allt i hemmet, Sköna hem
I ca 15 år. Om man räknar bort Kamratposten... :-)
Skulle vilja ha en tidning som går läsa igenom på fem minuter och sedan kan fördjupa sig i om det är något man fastnar för. Och som förnyar sig ständigt. Det första för att jag sällan har tid att läsa tjocka tidningar och det andra för att jag ledsnar när de börjar upprepa sig. Idealet vore väl en tidning som byter tema på innehållet varannan vecka. T ex inredning, mobiltelefoner, mode, datorer, trädgårdsarbete, vetenskap, knep & knåp... :-)
1. Kön och ålder tack!
Manlig prototyp, 23 år
Teknik & Människa, Filmkrets, Bild & ljud, Monitor, Wired, InternetWorld, Café, Du&Co, Råd & rön. Sedan har jag blivit påtvingad skittidningen DigitalVideo också.
3. Varför?
Främst för att hålla koll på den bransch jag jobbar med och är intresserad av (film och internethandel).
Många är rätt amatörmässigt utformade och innehåller rena faktafel. Dock är det väldigt nischade, vilket är bra för mig.
I princip samtliga jag läser. Köper lösnummer emellanåt också. Som mest har jag väl prenumererat på åtta tidningar samtidigt (jag är helt störd, jag vet, men jag måste hålla mig uppdaterad). Sedan får jag en massa tidningar också.
Säkert tio år.
Ja, en svensk motsvarighet till Cinematographer (om filmfotografering). Sedan saknar jag en tidskrift som jag själv skulle producera, men jag har planer på att skicka ut några engångstidningar så vi får väl se. ;)
Mika3l skrev:
Tack för alla svar! Har så jag klarar mig nu men tjejer får gärna fortsätta svara för det råder lite svarsbrist. :) :f
Läser och läser och funderar.............. §jr
Theon skrev:
Mika3l skrev:
Tack för alla svar! Har så jag klarar mig nu men tjejer får gärna fortsätta svara för det råder lite svarsbrist. :) :f
Läser och läser och funderar.............. §jr
Hmm.... *kliar mig i huvudet* Jag kanske inte kvalificerar unden "tjejer" trots allt... :r
Anser ni grabbar att det är en åldersgräns i det begreppet? :p
Fast nu hoppas jag ju såklart att Theon riktade sig till Pace... ;)
Gorekex skrev:
Hmm.... *kliar mig i huvudet* Jag kanske inte kvalificerar unden "tjejer" trots allt... :r
Anser ni grabbar att det är en åldersgräns i det begreppet? :p
Fast nu hoppas jag ju såklart att Theon riktade sig till Pace... ;)
I ett anfall av trams riktade jag mig till hela gruppen representanter för manligheten som svarade efter trådstartarens inbjudan till kvinnor (=tjejer i modernt språkbruk) (Själv föredrar jag att kallas äldre gentleman)
Haha nice! :D
Med tjejer så menade jag fruntimmer i alla åldrar. ;)
Tack för alla svar förresten, ni som har svarat efter mitt senaste tack. ;)
1. Kön och ålder tack!
Man, eller pojke, är inte säker, 20 jordsnurr gammal.
Kamera & Bild, Illustrerad Vetenskap (när jag kommer över), Jönköpings-Posten, Metro
3. Varför?
Jag är intresserad av kameror samt vetenskap. JP läser jag för att veta vad som händer i min stad. Ibland kan det vara skönt att slappa med en tidning.
Jag tycker formatet på JP är jättejobbigt. Den skulle ha samma format som Metro.
Bor ju hemma två månader till, och mor prenumererar på JP, så ja, JP då.
Jag började ju läsa Kalle Anka i sjuårsåldern och prenumererade på den typ åtta år, räknas det?
Inte i dagsläget. Vill jag läsa nåt annorlunda går jag till skolans bibliotek som har alla tidsskrifter i hela världen.