webForumDet fria alternativet

Nackskott!

Träning & hälsa

12 svar · 3 122 visningar · startad av M.Cheraghi

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg
Frågan#1

Vaknade upp i morse, satte mig vid datorn och nös, kände ett klick i nacken och det gjorde nå grönjävligt ont. Sen dess har jag suttit på datorstolen och har inte kunnat röra på mig. minsta rörelse kan trigga en ordentligt smärtsam krampning i nacken.

Jag har under en veckas tid ungefär haft ont i mina muskelfästen i nacken, men alltid trorr att jag legat konstigt på kudden under natten eller något.

Jag har aldrig hört talas om nackskott förut. annat än i avrättningsfall.
Någon här som har tips på vad jag ska göra?

Har ätit 2st citodon + 1 voltaren.

Men skiten vägrar släppa, får kramp ändå! åker snart in på akuten och kräver en morfinspruta! Men det finns ett krux, hur fan jag ska ta mig dit, när jag inte ens kan ta mig ur stolen typ

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Kan ingen köra dig dit då?

Dryden skrev:

Kan ingen köra dig dit då?

Kan som sagt knappt ställa mig upp, ännu bättre att sitta i en bil som skumpar omkring. Ska vänta till klockan 3 då jag får ta min andra dos av medicinen. Se om det släpper lite då.

Just nu håller jag mitt huvud nedåt samt vinklat åt sidan, för att hålla muskeln utsträckt hela tiden, försäker jag ens dra huvudet lite tillbaka hugger det direkt utan att ens smyga sig på.

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Nackskott? Menar du inte nackspärr?

Lite tips i så fall:
http://www.ltkalmar.se/egenvard/akommor/nacksparr.htm

Medlem sedan juli 20023 617 inlägg
Medlem sedan dec. 20003 563 inlägg

Hade samma sak för kanske 8 år sen och det släppte successivt under ungefär en vecka. Försökte vrida huvudet så mycket som möjligt.

Medlem sedan juni 20023 097 inlägg

Ännu ett litet tips:
http://netdoktor.passagen.se/default.ns?lngItemID=3475

Du har mitt medlidande. :x

Medlem sedan okt. 200615 inlägg

Jag föreslår gå ifån datorn och att hålla nacken varm (halsduk runt) Jag vet att du skrev att du inte kan ta dig upp från stolen -men jag misstänker att det är just sittandet i den stolen framför dator som har get dig dina besvär från början -alltså bäst ta dig därifrån.

Du har mitt medlidande -hoppas det släpper snart

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

Det var ju fyra dagar sedan nu... hur har det gått då? Känns det något fortfarande?

Testa gå till en naprapat och se vad han säger, jag går till en med jämna mellanrum, det brukar alltid vara någon kotjävel som behöver visas på plats :)

Jodå, det går frammåt, kramperna har släppt, men jag är öm om muskelfästena fortfarande, lite stel men som sagt, för var dag som går blir det bara bättre!
Ang, sitta vid datorn så tror jag inte det har ett samband då jag sit ter ungefär 20-30 minuter framför datorn per dag! ;) Det är nog snarare mitt jobb som elektriker, titta upp mot taket och koppla dosor med händerna över huvudet som är tjyven! ;)

Medlem sedan okt. 200615 inlägg

Mmmm ok, jag utgick bara för det du skrev om att du satt vid datorn.
Hursom helst kan du räkna med at vara öm i musklerna ett bra tag, men skönt att det värsta har släppt.

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

ajajaj!! Jag har också jobbat som elektriker och haft problem med nacke/axlar... det finns väl inget vettigt å säga om det, försök variera lite och helst ska man ju inte jobba med armarna över axelhöjd särskilt länge... gå ner från stegen och koppla lite vägguttag emellanåt :)

Medlem sedan dec. 19992 615 inlägg

Finns ett nackstöd som heter nackmollis. Finns där målare köper sina verktyg...

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)