webForumDet fria alternativet

Upprörd,besviken - ARG och irriterad!

Småprat

2 svar · 329 visningar · startad av Addehd

Medlem sedan jan. 2005111 inlägg
Frågan#1

Ja, nu är frågan var jag skall börja någon stans.. Jag drar den långa verisionen så att ni hänger med.

Det började med att jag köpte en mobiltelefon, nokia 3250 i mars detta år. Den fungerade superbra fram till 4 veckor sedna, då skärmen slocknade och bottenkontakten la av. Skärmen lös bara, ingen bild och bottenkontakten den var det glapp i, hörde bara ljud i ena hörluren. För att kunna lyssna med sina egna hörlurar behövdes en adapter (som jag misstänkte kunde vara boven i glappdramat, att det var den de var fel på)

Men iaf, den 8 september lämnade jag in min telefon på Dialec IT service på malmskillnadsgatan i Stockholm. De sa att det skulle ta max 1½ vecka. Det började inte särskilt bra med att jag itne ens fick en lånetelefon, vilket var rätt drygt enligt mig. Men i alla fall, det gick 2 veckor - inget hände. Jag ringde och då tydligen var min telefon i Tyskland för att de var någon del som inte fanns i Sverige. Tack för att ni ringde Dialect!

Sedan 1 vecka efter, ringer de hem till mig och säger att min telefon kommit. Jag hämtade min telefon i fredags på eftermiddagen, fick den och åkte till Expert och köpte ett par nya senhiserlurar för 700 kr. Tänkte att nu är det väl ändå dags att köpa ett par bra hörlurar till telefonen. Kommer hem i glädjen till att jag skall kunna ta med telefonen till gymet för att lyssna.. Men icke sa nicke! Kopplar i handsfreeadaptern och mina nya hörlurar och ja, gissa vad som händer... Eller inte händer? BARA LJUD I ENA HÖRSNÄCKAN! (Att tilläga är att när jag fick tillbaka telefonen stod det på reperationspappret "Utbytt LCD, uppgradering av mjukvara, putsning av bottenkontakt !")

Okej tänker jag, det kanske var min adapter det var fel på i alla fall. Väntar till lördagen, åker till The Phone House och köper en ny adapter som kostade 300:-. Kommer hem och är ivrig för att testa, MEN TJENA! Den fungerar inte, heller! Vilket sammanträffande, är den också trasig, eller är det telefonen det kanske är fel på?

Jag har tur att träffa min bror som kommer hem över helgen, och testar då mina båda headsets på hans telefon- titta båda fungerar!

Då var det bekräftat att det är telefonen det är fel på. Jag ringer tillbaka IDAG till Dialect och berättar hur det ligger till, åker dit på eftermiddagen och lämnar in telefonen och berättar hur glad jag är över denna situation. Denna gång krävde jag dock en reservtelefon.
----

Nu kommer jag till det jag är så upprörd över.
När jag väl inne på Dialecter berättar om mitt problem med att jag köpt en till handsfree som jag inte i självaste verket hade behövt köpa ifall de på reperationen hade LAGAT telefonen från FÖRSTA början. De säger att de inte kan göra något, men ger mig iaf ett nummer till nokias "customer care" och jag lovar, de lever INTE upp till namnet.

Jag ringer upp och får först sitta i väntekö i 10 minuter, sen när jag ligger först i kön.. Då kopplas samtalet ned, tack för den. Ringer upp igen och får vänta 5 minuter till jag kommer fram till någon person som jag berättar mitt issue för. Han säger att dom inte kan göra något, utan att jag får prata med butiken där jag köpte headsetet(adaptern) eller med dom jag lämnat telefonen till. Jag avslutar snabbt samtalet.

När jag väl kommit hem, en timme efter samtalet med supporten (eller vad de nu försökte efterlikna)
Då ringer jag igen och hoppas på bättre lycka. Denna gång svarar det en tjej som vad jag förståt valt fel linje i sitt liv.. Jag rabblade upp hela min historia för henne, och tja.. Det är ungefär här jag kokar som hett vatten ungefär.. Jag frågar vad jag ska göra, då hon svarar att nokia inte ger ut några pengar.

Jag ba; öh.-? Jag har inte bett er om att ge ut några pengar - Utan jag vill att ni ska lösa så att jag kan få tillbaka mina pengar av affären och så de kan få tillbaka adaptern! Eftersom att det var ERA JÄVLA (ska inte svära, men vid detta tillfälle var jag rätt sur) reperatörer som inte kunde utföra ett korrekt och bra arbete blev jag tvungen att köpa en ny för att jag trodde det var min hårdvara det var fel på!

Hon ba: Vänta en stund, ska prata med mina kollegor. *tyst i 5 min*

Hej igen, vi ger tyvärr inte ut pengar. Jag ifrågasatte varför jag inte kunde lämna tillbaka prylen, hon påstod då att dom inte har något med det att göra utan att det är affären som sköter det. Ja ba, okej, men eftersom det var era reperatörer som inte ville laga min telefon första gången så kan du väl ge mig nummret dit så ska jag ringa dem och så får jag lösa det med dem.

*Det är här jag undrar om hon sitter där bara för att hon får betalt..*

"Nej, jag kan tyvärr inte ge dig något nummer eftersom att det är flera som reparerar telefonerna, du får ta kontakt med de som du lämnar in din telefon hos"

TACK FÖR ATT DU SÅ SNÄLLT HJÄLPTE MIG!

Jag var så rent ut av jävla arg att jag tackade för ett ickegivande samtal och la på.

Där har ni hur upprörd jag är/blir av dålig service.
Vad fan är det där om egentligen? Fattar dom inte vilket dåligt rykte det ger? Är det sådan service jag får när jag köpt en telefon för 4000:-?

Sist av allt, jag provade att ringa The Phone House, drog min historia om hur ovilliga nokia var att samarbeta, och han sa att han förstod mig och att det inte var några problem att komma in och byta. Även om det egentligen inte ska gå (för att dom ska kunna sälja produkten till någon annan) Men han sa att jag kunde komma förbi imorgon och så skulle dom kika på det..

Thats my story.

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

Hoppas att det löser sig imorgon, Annars får du spara lite av din ilska till affärsbiträdet...

Medlem sedan jan. 20061 807 inlägg

Liknar lite strulet vi haft med Office och en bärbar.
Lämnar in skräpet för att bildskärmen "frös" (för andra gången samma fel). Datorn är borta i två veckor, sedan ringer servicefirman och meddelar att den blivit knäckt i postens hantering :o . Detta var den 22/5 x( . Fick en ny (bättre begad) efter semestern som funkade halvdåligt, fick för sig att bara slockna lite nu och då.

I dag har jag lämnat in den på service igen... :bla

Lycka till i morgon ;)

272 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
138 ms — ändringar (db)