webForumDet fria alternativet

Råbankad segdragen j*vla influensa

Träning & hälsa

7 svar · 897 visningar · startad av Gardell

Medlem sedan juli 2002688 inlägg
Frågan#1

Nu måste jag gnälla lite..
I onsdags kväll började jag känna typiska förkylnings/influensakänningar och mycket riktigt, på torsdagen hade jag feber och ont i halsen och huvudet. :(

Det blev värre, febern steg och halsen gjorde ondare och på fredag kväll small det till i örat och jag fick världens öronvärk så jag inte kunde sova eller ens ligga ner, plus att jag började kräkas och ha mig där på natten (fre-lör). I lördags var jag till doktorn men det var inte hål på trumhinnan men väldigt svullet och rött, öroninflammation.. Likaså med halsen, väldigt "ful" och inflammerad. Var inte så mycket mer han kunde göra utan bara att vänta ut det.. Om det inte var nån skillnad inom en(!) vecka skulle jag återkomma för att ev. få antibiotika..

Nu känns det som om jag kommit in i nån ny standard, det har känts lika i halsen sen i torsdags och örat bultar på.. Gör så förbannat sjukligt ont att svälja att jag knappt kan äta eller dricka.. Alvedon hjälper men bara nämvärt under den timme den verkar som bäst.. Nu ikväll har det blivit värre på båda fronterna och jag står inte ut snart.. :x

Alla tips som kan skynda på tillfriskningen mottages varmhjärtat.. Jag gör vad som helst.. :f
P.s. Jag är dock både fattig och äckelmagad.. :p D.s.

Medlem sedan okt. 200532 inlägg

Hej!

För att halsen ska blir mjukare så du kan äta och dricka utan att det gör så ont som du har nu så rekommenderar jag att du gör varm dryck som min far brukade göra till mig och som alltid fungerade :)

Pressa en halv citron, blanda det med honung, olivolja och kanel för att inte känna det konstiga smaken av olivoljan, blanda alllt detta i en mugg och värm det i micron någon minut, försök att dricka det så varmt som du kan för att få bäst effekt.

Krya på dig!

Medlem sedan nov. 20041 740 inlägg

Ett glas whisky brukar mjuka upp halsen. :)

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Fick precis en sådan omgåmg som startade i onsdagskväll, trodde att det var för många dopp i Öresund (4). Men det gjorde mig helt utslagen på torsdagen och krypande till sängen på fredagen.
Nu bultar det bara bakom öronen och jag tror att naturen och kroppen klarar av att föra detta tillstånd tillbaka till normalläge!
Och kvinnor snackar om graviditet!!!

Tack för svaren! :)
b-d, usch.. Kan nog tro att det kan funka men frågan är om jag lyckas svälja det.. :p
Gislaved, ah. Men billigt är det inte. :)
Lasp, hehe precis! Hoppas du blir bra!

Jag känner mig på bättringsvägen.. Även om det känns ganska lika som förut så är det ändå med en slags lättnadskänsla ändå.. Men igårkväll fick jag hög feber igen och sådär.. men nu är det nog lugnare.. Fler tips! :)

Medlem sedan apr. 20042 994 inlägg

Kan Jang funkar himla bra, men (som med allt annat) är det bäst om man tar det i början av sjukdomen/förkylningen. Du hittar den i vanliga mataffärer, bredvid vitaminerna och det andra. C-vitamin är också bra, jag brukar köra med en kombination av Kan Jang och apelsinjuice varje gång jag känner att nåt är på gång. (Eh, inte ihopblandat alltså.)

Har hört om Kan Jang förut, men varit skeptisk.. Det fungerar alltså? :o
Hur som helst, nu har det väl lugnat sig.. Bara lite hals, hosta och igensatt, något dunkade öra kvar..
Dock så har jag fått allergireaktion av mina fina tabletter jag fick av herr doktor, så jag har nässelutslag och enorm klåda över hela kroppen.. Andra natten i rad jag inte kan sova hela natten pga detta.. :l Är det inte det ena så är det fan det andra. :p

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Gardell skrev:

Har hört om Kan Jang förut, men varit skeptisk.. Det fungerar alltså? :o

Allting är relativt! Jag brukade ta Esperitox (eller hur det stavas) förut och om det fungerade eller inte är ju faktiskt väldigt svårt att säga. Det kändes iaf som det då.

270 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
116 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
130 ms — ändringar (db)