"Efter några månader utan att ha sett henne online snackade jag med en vän till henne och han sa att hon "börjat ett nytt liv", mer ville han säga."
Det skulle iaf få mig att avstå. Även om jag önskade henne all lycka.
33 svar · 1 414 visningar · startad av Okkido
Nu sitter jag med ett dilemma.
För två år sen flyttade jag till en stad och blev tillsammans med en tjej, vi var tillsammans ett tag innan jag gjorde slut för att jag helt enkelt inte var intresserad. Hon sa upp kontakten i några månader men började höra av sig igen under våren. Vi träffades några gånger och allting var bra igen, jag hade annan flicka på g och hon hade inga problem med det då hon hade en annan pojke på g. Allt var frid och fröjd.
Jag gillar henne som vän, och vill ha henne som vän, för att hon är en väldigt god person och allt det där.
Jag flyttade ifrån staden och snackade med henne några gånger på MSN under sommaren och sen flyttade jag långt iväg och plötsligt märkte jag att hon aldrig var online längre, halvkonstigt men ändå inte då jag aldrig var online på msn under dagarna utan bara när det var kväll/natt i Sverige.
Efter några månader utan att ha sett henne online snackade jag med en vän till henne och han sa att hon "börjat ett nytt liv", mer ville han säga.
Jag tänkte inte så mycket mer på det, ville hon inte prata med mig så fick det vara så, jag kunde förstå henne, för jag gjorde ett antal dumma saker mot henne.
I början av sommaren detta året var jag tillbaka i den där staden igen och när jag var ute och svirade/svinade som mest kom en av mina gamla groupisar fram och sa "du, ditt ex är gravid och blir mamma om nån månad". Jag räknade snabbt på fingrarna och insåg att jag var på den säkra sidan, om hon inte är dräktig som en elefant.
Jag har nu fått reda på att hon födde sin lilla bebis för nån vecka sen och jag vill verkligen säga grattis, ge lyckoönskningar, skicka något fint eller nått i den stilen.
Jag är fett osäker dock om jag bara ska låta det vara och inte höra av mig, hon har trotts allt själv tagit beslutet att inte prata med mig, och inte berätta något, och det kan jag förstå, det är trots allt inte superaccepterat i samhället att ta studenten höggravid, och hon har nog fått höra det från många.
Men vad säger ni? Jag vill trots allt henne bara väl, men det kanske är bäst att avstå från att ta kontakt? Grymt kluven är jag.
"Efter några månader utan att ha sett henne online snackade jag med en vän till henne och han sa att hon "börjat ett nytt liv", mer ville han säga."
Det skulle iaf få mig att avstå. Även om jag önskade henne all lycka.
Nä avstå det tror jag är det allra bästa.
Skicka ett kort och onska lycka till da om hon vill ta kontakt sa gor hon det annars inte...
Kan egentligen inte se hur mycket ett litet kort skulle göra, jag skulle skicka ett kort och önska henne lycka till eller något i den stilen. Bara för att du skickar ett kort betyder det ju inte att du tar upp kontakten med henne igen, ungefär som att skicka julkort, det gör man ju till folk man inte säger ett ord annars. Även om det är lite skillnad på ett julkort och ett gratulationskort som detta, förstår du säkert vad jag menar.
Om hon nu börjat ett nytt liv och bestämt att du inte ska vara en del av det så kan hon väl säga det till dig.
Det finns många anledningar till att ta avstånd från onlinerelationer. Behöver inte betyda att man aldrig vill veta av personen.
Jag röstar på att du ska ta kontakt. Och ge mig alla detaljer efteråt.
...rent spontant skulle jag säga: "Ta kontakt"! vad har du att förlora!? Vill du göra det så gör det, tänk inte så mycket på det. Har funderat liknande saker själv och man har oftast ångrat sig när man skitit i det...
Haller med Danny. Varfor halla sig undan? Att lyckonska ar inte detsamma som att du vill behalla en tat kontakt med henne, eller hur? Om du inte gor detta kommer du antagligen angra dig fett senare.
Jag röstar också för att ta kontakt och ge lyckönskningar.
Ta kontakt.
Absolut, ta kontakt. Det finns ju inget att förlora egentligen.
är hon en polare eller inte?
är hon det så hör av dig, annars skit i det, svårare än så är det inte...
Tänk såhär .
Vad skulle du kunna orsaka för skada om du inte tog kontakt?
Vad skulle du förlora om du avstog?
Antagligen blir svaret Inget på båda frågorna så varför inte vara trevlig o snäll
uppenbarligen vill du ta kontakt o önska henne lycka till så varför inte göra det.
har hon "börjat ett nytt liv" så kommer du ju knappast orsaka nån större skada satt i en liknande situation för ett par år sedan.
Tjejen va otrogen och ja kasta ut henne och gick omkring o slösa bort massa tid på o hålla mig borta o va sur. fick höra att hon va gravid o o hadde fött en son så tog kontakt o gratta henne. mena vad fins de o va sur över vi båda har de bättre nu
Jag tror inte att det är något dilemma för dig egentligen. I ditt inlägg verkar det som att du verkligen vill höra av dig. Frågan är nog egentligen varför du vill det, och jag kan inte riktigt utläsa det av det du skrivit.
Är det för att hon faktiskt är en person som du bryr dig om tycker jag att det är solklart att du ska skicka en liten symbolisk gåva eller bara ett kort där du skriver att du hört att hon blivit mamma och att du vill gratulera henne. :)
Men är det så att du vill höra av dig för att döva ditt dåliga samvete eftersom du "gjorde ett antal dumma saker" mot henne, och egentligen vill säga förlåt, då tycker jag att du ska låta bli att göra det genom att skicka lyckönskningar. Vill du reda ut något med henne kan du visst göra det, men inte genom att göra något annat, om du förstår vad jag menar ;). Sådant brukar alltid bli tokigt i längden och såra ännu mer.
Hon har väl egentligen inte tagit ett aktivt avstånd från dig? Snarare ett passivt och det kan lika gärna bero på att hon har haft alldeles för mycket omkring sig, mått dåligt under graviditeten eller vad som helst. Med största sannolikhet skulle hon bli glad av att höra något från dig. Som sagt var... frågan är snarare varför du vill höra av dig, bl.a. för att hon kan vilja ha en fortsatt kontakt med dig och du lär knappast vara en god vän om det bara var för att döva ditt eget samvete.
hypatia skrev:
Jag tror inte att det är något dilemma för dig egentligen. I ditt inlägg verkar det som att du verkligen vill höra av dig. Frågan är nog egentligen varför du vill det, och jag kan inte riktigt utläsa det av det du skrivit.
Det skrev jag här:
Okkido skrev:
Jag gillar henne som vän, och vill ha henne som vän, för att hon är en väldigt god person och allt det där.
hypatia skrev:
Men är det så att du vill höra av dig för att döva ditt dåliga samvete eftersom du "gjorde ett antal dumma saker" mot henne, och egentligen vill säga förlåt, då tycker jag att du ska låta bli att göra det genom att skicka lyckönskningar. Vill du reda ut något med henne kan du visst göra det, men inte genom att göra något annat, om du förstår vad jag menar ;). Sådant brukar alltid bli tokigt i längden och såra ännu mer.
Det löste vi för länge sedan, nått dåligt samvete har jag egentligen aldrig haft, och det är inte det det handlar om. Däremot kan jag ha förståelse att han väljer att säga upp kontakten.
hypatia skrev:
Hon har väl egentligen inte tagit ett aktivt avstånd från dig? Snarare ett passivt och det kan lika gärna bero på att hon har haft alldeles för mycket omkring sig, mått dåligt under graviditeten eller vad som helst.
För mig säger en block på msn tillräckligt.
Ett grattis är väl aldrig fel? Oavsett vem som säger det.. :)
Klart som fan du ska kontakta & gratulera! Tveka inte.
Okkido skrev:
För mig säger en block på msn tillräckligt.
det kan vara så enkelt som en kvarglömd block, tänkt på det?
Jag uppfattar det som att, du inte är med i hennes nya liv utan anledning och därmed bör hålla avstånd.