webForumDet fria alternativet

raka tredagars?

Småprat

1 svar · 496 visningar · startad av Cassady

Medlem sedan aug. 20051 601 inlägg
Frågan#1

jag har alltid kört med helt cleant rakade kinder och haka. Slät som ett barnarsle skulle man kanske kunna säga. Hyvel och lödder är allt en man behöver har devisen varit. Nu har jag dock börjat uppskatta en lätt stubb (typ tredagars) mer och mer. Men med min rakteknik är dett ajg enbart kan njuta av ett par dagar då stråna snabbt blir för långa och allt ryker. Någon som kan rekommendera lämplig utrustning för att kapa skägget när det blir för långt men ändå bibehålla en lätt stubb. Någon form av trimmer är alltså vad jag letar efter...

Medlem sedan okt. 2005541 inlägg

Cassady skrev:

jag har alltid kört med helt cleant rakade kinder och haka. Slät som ett barnarsle skulle man kanske kunna säga. Hyvel och lödder är allt en man behöver har devisen varit. Nu har jag dock börjat uppskatta en lätt stubb (typ tredagars) mer och mer. Men med min rakteknik är dett ajg enbart kan njuta av ett par dagar då stråna snabbt blir för långa och allt ryker. Någon som kan rekommendera lämplig utrustning för att kapa skägget när det blir för långt men ändå bibehålla en lätt stubb. Någon form av trimmer är alltså vad jag letar efter...

Trimmer finns ju i alla elektriska rakapparater. Själv har jag alltid använt elapparat, då jag inte gillat plåster i ansiktet. :D Den jag nu har, har en "trestegsraket": trimmer, grovrakning och finlirare. Då jag också är slö på att raka mig, händer det ofta att det går flera dagar innan nästa rakning. Då får jag börja med trimmern, innan jag går in på dom övriga om jag ska bli riktigt ren. Men enbart trimmningen tror jag ger en sådan stubb som du nu vill ha.

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)