webForumDet fria alternativet

Har man reklamtionsrätt på tandläkarbesök?

Juridik

1 svar · 506 visningar · startad av K@llen

Medlem sedan mars 20032 667 inlägg
Frågan#1

Hejsan,

Drog ut en visdomstand för en knapp vecka sedan. I dag har jag börjat få ont. Nu när jag kände efter visade det sig en bit av tanden sitter kvar och skaver mot kinden.

Blir tillbaka till tandläkaren igen, men är inte så intresserad av att betala en massa för det också. Kostade ju 860 pengar att bli av med tanden. Nåja, stora delar av den i varje fall. :(

Medlem sedan apr. 200699 inlägg

K@llen skrev:

Hejsan,

Drog ut en visdomstand för en knapp vecka sedan. I dag har jag börjat få ont. Nu när jag kände efter visade det sig en bit av tanden sitter kvar och skaver mot kinden.

Blir tillbaka till tandläkaren igen, men är inte så intresserad av att betala en massa för det också. Kostade ju 860 pengar att bli av med tanden. Nåja, stora delar av den i varje fall. :(

Det skall du inte behöva betala något extra för.Jag har råkat ut för att tandäkaren lagade en tand som var inflamerad.Detta efter att den röntgen som gjordes efter lagningen visade detta.Dom var då tvungen att ge mig en ny tid för att fixa detta.Och denna extra process behövde jag ej betala.Så du skall stå på dig.För din tandläkare har ju gjort ett tydligt fel. :birp

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
130 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)