Jag ska inställa mig på I19 imorgon, men var ligger det? Är det en del av Bodens garnison som ligger vid korsningen mellan Hedenbrovägen och Norrbottensvägen? Måste veta var jag ska gå av bussen..
Var ligger I19?
7 svar · 620 visningar · startad av Proj
hittar inget på den sidan
Det var inte det lättaste att hitta några koordinater, men det kanske ligger någon tanke bakom? :-)
Hur som helst, efter visst sökande fann jag på Bodens turistbyrås hemsida en vägbeskrivning till Garnisonsmuseet som innehåller följande rad:
"Vid rondellen intill I19 åker man längs Sveavägen mot ING3. "
Och den enda rondellen som finns på Sveavägen ligger ju i korsningen mellan Hedenbrovägen och Norrbottensvägen, så jag skulle nog rekommendera bussavklivning där.
Följ strömmen av förvirrade finniga ungdomar. :e ;)
Nicrosoft skrev:
Följ strömmen av förvirrade finniga ungdomar. :e ;)
Antingen det eller spela dum turist och fråga busschaffisen - han/hon lär ju veta... ;)
:stefan: skrev:
Antingen det eller spela dum turist och fråga busschaffisen - han/hon lär ju veta... ;)
Mitt minne från Boden (jag var där och körde godståg för fyra år sen) är att busschauffören till och med frågar när man kliver på vart man ska (eftersom han/hon inte känner igen en).
I Norrland har man ju sparat in pengar på att inte sätta upp en massa busshållplatsskyltar överallt, utan bussen stannar i stället där folk vill kliva på eller av.