webForumDet fria alternativet

Var ligger I19?

Nätverk

7 svar · 620 visningar · startad av Proj

Medlem sedan maj 200456 inlägg
Frågan#1

Jag ska inställa mig på I19 imorgon, men var ligger det? Är det en del av Bodens garnison som ligger vid korsningen mellan Hedenbrovägen och Norrbottensvägen? Måste veta var jag ska gå av bussen..

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

http://www.i19.mil.se/ :q

Medlem sedan maj 200456 inlägg

hittar inget på den sidan

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg
Medlem sedan juni 20034 013 inlägg

Det var inte det lättaste att hitta några koordinater, men det kanske ligger någon tanke bakom? :-)

Hur som helst, efter visst sökande fann jag på Bodens turistbyrås hemsida en vägbeskrivning till Garnisonsmuseet som innehåller följande rad:

"Vid rondellen intill I19 åker man längs Sveavägen mot ING3. "

Och den enda rondellen som finns på Sveavägen ligger ju i korsningen mellan Hedenbrovägen och Norrbottensvägen, så jag skulle nog rekommendera bussavklivning där.

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Följ strömmen av förvirrade finniga ungdomar. :e ;)

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Nicrosoft skrev:

Följ strömmen av förvirrade finniga ungdomar. :e ;)

Antingen det eller spela dum turist och fråga busschaffisen - han/hon lär ju veta... ;)

Medlem sedan juni 20034 013 inlägg

:stefan: skrev:

Antingen det eller spela dum turist och fråga busschaffisen - han/hon lär ju veta... ;)

Mitt minne från Boden (jag var där och körde godståg för fyra år sen) är att busschauffören till och med frågar när man kliver på vart man ska (eftersom han/hon inte känner igen en).

I Norrland har man ju sparat in pengar på att inte sätta upp en massa busshållplatsskyltar överallt, utan bussen stannar i stället där folk vill kliva på eller av.

266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
130 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)