webForumDet fria alternativet

Slutförvaring av tidningar/magasin

Boende & hem

10 svar · 435 visningar · startad av Söderlund

Medlem sedan juli 20031 505 inlägg
Frågan#1

Tidningar som ni prenumererar på, vad gör ni med dom när ni läst dom klart?
Samlar dom på hög? Slänger dom direkt? eller vad...?

Har väl fem årsgångar av Datormagazin som står på hög som jag inte vet vad jag skall göra med.

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Gamla tidningar av nyhetskaraktär som inte har något värde slänger jag. I övrigt sparar jag det mesta i tidningsställ.

Jag prenumererar i dagsläget på sex tidningar plus morgontidning så det blir en hel del att förvara.

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Samlade länge på DMZ och MSDN samt Delphi journalen. Trodde att det skulle kunna vara värt något för kommande tillfällen. Men inser nu med nätet och allt att det bara är att slänga i återvinningen. Kanske det grämer mig att jag kastade de första numren av tidningen Mikrodatorn, i handskrivna adresserade kuvert!
Men det var ju så länge sedan.
Gör plats för framtiden, det är du du skall tillbringa resten av ditt liv ;-)

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Jag brukar samla tidningarna på hög, tills de blir för många.
Häromdagen samlade jag ihop ett par kassar som ska till återvinning, fyllda med sådana tidningar som "kan vara bra att ha, jag kanske vill läsa dem igen", men som jag själv vet att jag aldrig kommer öppna.

Så: pappersåtervinningen en gång om året eller en gång vartannat år brukar det bli för mig.

mvh

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Slänga skiten om det inte är någon artikel som jag är fullkomligt övertygad om att jag kommer att behöva/vilja läsa ofta. Hellre kasta en tidning för mycket än en för lite, oftast går det ju att hitta något ekvivalent med UTFG.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Dagspress/kvällstidningar åker till pappersinsamlingen direkt när de är färdiglästa. Magasin, som M3 eller liknande, lägger jag på hög och där får de ligga ett tag. Brukar bli att man rensar när man flyttar.

Medlem sedan juli 20031 505 inlägg

Nu har jag gjort plats för framtiden.. :)

Medlem sedan juli 20023 617 inlägg

Söderlund skrev:

Nu har jag gjort plats för framtiden.. :)

Visst känns det skönt! :)

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

alltid lika kul att läsa gamla DMZ där annonserna för 4Gb hårddiskar kostar ett par tusen :D

Medlem sedan juli 20023 617 inlägg

stoffe-2k skrev:

alltid lika kul att läsa gamla DMZ där annonserna för 4Gb hårddiskar kostar ett par tusen :D

Per annons? :q

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

fiddler skrev:

Per annons? :q

Du hittar Språk & Litteratur forumet här

276 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
150 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)