Jag skulle vilja ha lite tips om saker som jag kan hitta på med min flickvän och med mina vänner. Typ vad som helst, men gärna skoj saker som är somrigt!
Jag har några grejer som jag kommit på, men de är inte jättesomriga. :) I alla fall inte de första.
Tälta i skogen nån natt. Grilla, bada.
En dag på Rosenlundsbadets Relax.
Bowling.
Biljard.
Grillkvällar.
Har ni några skoj förslag? Kanske nåt ni har gjort i sommar som ni tyckte var en rejäl hit?
Jag köpte en fotboll igår... väldigt bra sommarleksak som är väldigt underskattad, nackdelen är ju att man bör vara några för att det ska bli riktigt kul...
Lite jobbigt att släpa ett piano till lägerelden kanske.... :stud :moose
* Campa
* Fiska
* Plocka bär (säsong nu eller?)
* Ta en Sverigekarta, sätt er i bilen och stick. No plans needed. Ett tält och ett spritkök + tillbehör är dock bra att ha med sig. Spontana äventyr brukar vara lajbans! Ovanstående 3 punkter kan man ju ha i åtanke när man kör runt.
* Låna några ungar och dra till LEGO-Land :i
* Åka flotte i Värmladsälven (kan inte namnet på den. Hjälp önskas ;) ).
* Titta i nån guide över "Bed 'n Breakfast"-ställen... blunda o peka... boka och stick dit o se vad staden/byn/fånglägret har att erbjuda.
Lite jobbigt att släpa ett piano till lägerelden kanske.... :stud :moose
* Campa
* Fiska
* Plocka bär (säsong nu eller?)
* Ta en Sverigekarta, sätt er i bilen och stick. No plans needed. Ett tält och ett spritkök + tillbehör är dock bra att ha med sig. Spontana äventyr brukar vara lajbans! Ovanstående 3 punkter kan man ju ha i åtanke när man kör runt.
* Låna några ungar och dra till LEGO-Land :i
* Åka flotte i Värmladsälven (kan inte namnet på den. Hjälp önskas ;) ).
* Titta i nån guide över "Bed 'n Breakfast"-ställen... blunda o peka... boka och stick dit o se vad staden/byn/fånglägret har att erbjuda.
Hojtar när jag kommer på mer skoj.
Jättebra tips, men jag har inget körkort. :r Ska fixa det... snart. :D
* Paddla kajak är redan sagt, men jag kan ju tipsa om vart. I Motala finns vätterns enda kajakuthyrning. Ligger i Varamon (som är förövrigt Nordens största insjöbad med lång strand och långgrunt.)
För övrigt så är det min farbror som hyr ut. Så det är gratis för mig och medföljande "kajakister"
Värmlandsälven heter Klarälven. Och jag har åkt på flottfärden...för nästan 20 år sedan iofs. Men eeehhh...nja...4 dagar på en flotte...då måste man vara väldigt meditativ för att inte bli uttråkad. Och den där hinken man fick som toa. Vill man knappt gå på när kompisarna sitter precis bredvid. Ont i magen, jag säger bara...
275 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e