webForumDet fria alternativet

värk i låret

Träning & hälsa

2 svar · 1 221 visningar · startad av magnusfeldth

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg
Frågan#1

Jädrar, igår började det värka en del i låret, uppe vid quadricepsen... i onsdags sprang jag en mil och stretchade ganska ordentligt efteråt, bland annat genom att böja isär benen ganska friskt - tror jag sträckte nåt då...

nu känns det så här:
* öm i på ovansidan av låret, vid quadriceps
* ömhet går från detta ställe mot höger testikel när jag reser mig
* öm i korsryggen

det blir bättre när jag sitter och sämre när jag stått upp ett tag. nu har jag bandagerat låret. ömheten i låret är dock kvar en del, men de andra sakerna slipper jag i alla fall när jag sitter.

vad kan det vara - sträckning? muskelbristning? el-allergi?

vad blir doktorns ordination? "håll käft och ta det som en man"?

Medlem sedan sep. 20005 700 inlägg

Jag har liknande besvär. Men min värk i benet vandrar mellan diverse ställen (vaden, runt knäskålen, men främst låret) och går, precis som du säger, mot höger testikel. Dock känner jag så hela tiden och inte bara när jag reser mig. Jag har varit hos doktor som inte kunde känna något fel i pungen eller i övrigt. Har tagit blodprov som jag väntar svar på (om något är fel dvs). Ska till en kiropraktor som kanske kan svara på om det är någon nerv som är i kläm.

red/ Det ska tilläggas att jag haft detta i någon månad nu.

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg

det är just när jag reser mig som jag känner av testikeln, känns som kulan ramlar över nån nerv och det ömmar till, så är det de första stegen sedan... kulan är lite öm, men jag har känt på konstens alla sätt och inte känt några "förhårdnader, storleksförändringar" eller annat som som man varnas för, så det är därför jag inte tror det är nåt med den (däremot som kille är man ju skiträdd för att det skulle vara nåt sånt men ;) )

det är därför jag tror att jag skadat nåt i samband med stretchningen, nån muskel som har sitt fäste vid ljumsken, och att denna stör de andra sakerna... går det inte över får jag väl linka till nån läkare och kolla upp det.

254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)