webForumDet fria alternativet

Har jag så fel ? Internetköp

Konsumentråd

9 svar · 590 visningar · startad av Joaquin

Medlem sedan nov. 2003286 inlägg
Frågan#1

Jag förkortar historien en aning, men ska försöka få med det viktiga i sammanhanget.

Jag köpte en cd och en t-shirt från ett musikband's hemsida, lokerad i Tyskland. (betalat med paypal).
Efter ett tag dök skivan upp men inte tröjan. Jag mailade en av killarna i bandet och vi hade en bra relation och han skulle kolla upp kollinumret m.m. Om den inte dök upp skulle han skicka en annan eller ge pengarna tillbaka. So far so good.
Ingenting hände och jag började bli otålig. Skickade flertalet mail och pm på hans forum för att få reda på vad som händer, men han vägrade svara. Tiden gick och jag fick spel idag och skrev ett litet inlägg på hans forum. Jag beskrev att jag kom till att lämna sidan i brist på respekt till fansen ifrån bandet ungefär.

Nu svarar killen (på tyska dessutom) med ett långt utlägg att han inte kan hjälpa vad som händer med posten och att han inte kan svara på alla mail från fans etc. Jag blev upprörd men samtidigt fick jag dåligt samvete. Alla på forumet gick emot mig och helt plötsligt kände jag mig skyldig istället.

Frågan är: Gjorde jag så fel ?!? Jag bryr mig inte om pengarna, men kunde man inte fått en anledning skickad till sig eller det är för mycket begärt ? Har oerhört dåligt samvete nu bara för detta.

Medlem sedan feb. 20005 891 inlägg

Nej, om du hade betalt och beställt de grejerna så ska du förstås få det också. Jäkla oproffsig snubbe.

Tack för det. Känns ju bra att inte vara ensam.

Fick påhopp på forumet kändes det som. Jag borde tagit det privat etc, men det har jag ju gjort under en tid, men fick aldrig något svar. Kände bara att jag måste ventilera ut det. Man ska inte bara komma undan. Av ren princip, inget annat.

Medlem sedan apr. 20002 487 inlägg

Han kan inte svara på alla mail från fans? Du är ju först och främst en betalande kund... Instämmer med casca, låter som en jäkligt oproffsig snubbe.

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Du är betalande kund, kunden har alltid rätt. Jag anser inte att du gjort något fel, fast det är svårt att veta om du tagit det steget för långt när jag inte vet hur du formulerade dig på forumet. Men att du får fansen mot dig, så är det alltid. Spelar ingen roll vad det handlar om, det finns alltid fans som står på kändisens sida. Kolla bara Michael Jacksons fans.

Tack för era svar.

Jag skrev precis som jag gjorde här. Jag kommer att lämna sidan pga brist på respekt för fans. Skrev också att jag verkligen inte ville och att jag älskar deras musik. Någon frågade då vad som hänt och jag svarade bara att de som är involverade vet så jag behöver inte skriva mer. Det var egentligen han själv som tog upp och skulle försvara sig utan att någon annan visste vad det handlade om.

Det märkliga är att han inte svarade på mina mail som han gjorde när jag gjorde det publikt. Då hade jag fått en förklaring och den hade jag antagligen köpt. Men att fullständigt ignorera känns inte så bra....

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

Strunta i vad dom andra på sidan skriver, Det e såklart att dom står på sin idols sida och inte någon okänd som dessutom klagar på deras största idol...

Medlem sedan mars 2004754 inlägg

Ta inte till dig påhoppen, om du ger kritik mot ett band på deras egna forum är det klart att responserna du får inte är särskilt objektiva eller trevliga.
De skulle känna sig och reagerat som du gjort om de blivit lurade på samma sätt.

Känns bra att ha ert stöd. Känner mer och mer att jag inte gjorde något fel..

Skönt att ha ett forum man känner sig välkommen på och där man blir respekterad :birp

Medlem sedan nov. 20011 551 inlägg

Esen skrev:

Strunta i vad dom andra på sidan skriver, Det e såklart att dom står på sin idols sida och inte någon okänd som dessutom klagar på deras största idol...

... tills de beställer tshirts av honom ;)

245 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
122 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)