webForumDet fria alternativet

Platsannons - redan tillsatt?

Jobb & karriär

9 svar · 716 visningar · startad av Pedda

Medlem sedan juni 20006 031 inlägg
Frågan#1

I helgen kom det ut en platsannons som passar mig perfekt. :)

Men sista ansökningsdag är nästa fredag.
Det tycker jag var ovanligt kort tid (2 veckor), och funderar därför på om dom bara har slängt ut annonsen och sen tackar nej till alla ansökningar då dom kanske redan har tillsatt tjänsten.

Vad tror ni? Är risken stor att det är så?

Medlem sedan feb. 20003 257 inlägg

Varför inte prova att skicka in en ansökan, du lär ju märka på det sättet ;)

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

...eller så behöver de tillsätta någon så fort som möjligt?

Medlem sedan juni 20006 031 inlägg

Ansökan skickade jag in samma dag. :)
Så nu är det bara att vänta och se.

Har också funderat på om dom vill tillsätta den så fort som möjligt, det är ju snart semestertider och dom kanske vill ha det klart innan.

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg

lycka till!

Medlem sedan nov. 2005314 inlägg

Jag sökte ett jobb innan jul förra året, den annonsen va det 10 dagars ansökningstid på. I april så ringde dem och pratade på som att inget hade hänt då frågade jag hur det kunde komma sig att dom hörde av sig nu svaret blev "aa det drog ut lite på tiden" :)

Jag jobbar där nu iallafall :)

Medlem sedan mars 20001 858 inlägg

Eh? Varför skulle man sätta ut en annons på en tjänst som redan är tillsatt?

Medlem sedan juli 20011 222 inlägg

Har för mig att det är krav på företag ska sätta ut annons i platsbanken om de har en ledig plats. Och då sätter de ut en annons bara för syns skull och för att slippa den avgift den kan åka på för att de inte lagt ut annons. enligt afs handläggare är den bara på ett par hundra.

Medlem sedan mars 20001 858 inlägg

visslaren skrev:

Har för mig att det är krav på företag ska sätta ut annons i platsbanken om de har en ledig plats. Och då sätter de ut en annons bara för syns skull och för att slippa den avgift den kan åka på för att de inte lagt ut annons. enligt afs handläggare är den bara på ett par hundra.

Finns ingen som helst krav på att företag ska annonsera om sina lediga tjänster. Varför skulle det finnas?

Medlem sedan juli 20011 222 inlägg

Inte vet jag. Det är bara vad AF har sagt, vilket iofs snarare betyder att det inte är så när man tänker efter. :)

270 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
142 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
135 ms — ändringar (db)