Varför i helvete håller Museerna stängt på måndagarna, båda här i Sverige och som jag nu upptäckte även i Finland!?!?. Har bokat en kryssning + övernattning i Helsingfors och tänkte besöka intressanta platser på måndagen och sedan ta några på tisdag förmiddag innan jag åker hem till Sverige igen.
Nu får man ju fan ta allt på tisdag. Förstår om de skulle hålla stängt på lördag/söndag. Men en måndag? Turistvänligt? In my ass :bla
Bara att hålla med här, vi fick i all hast planera om en liten temadag vi hade i höstas då vi insåg strax innan avfärd mot muséet att det var stängt... :bla
men herregud, somliga blir då aldrig nöjda.
varför inte vara otroligt glada o tacksamma över att de ha så generösa öppettider som de har, o så billigt! ibland gratis!! att det öht finns museeum att gå till!!!
nej nej, vi klagar på den enstaka dagen i veckan som de har stängt.
Kanske det inte borde vara gratis inträde? Simhallarna här ägs av kommunen och inte dom är gratis inte.
Det är inte det inte att åka buss heller, eller att ha en TV-licens. Dock så räcker inte det långa vägar till att täcka hela kostnaden, så staten går in med pengar även där.
Hur skulle man kunna tjäna pengar på gratis inträde?
Dom museum jag besökt i Göteborg har tagit inträde. Konstmuseet tog 40:- och naturhistoriska tog 60:- om jag inte minns fel.
Är ni säkra på att museipersonalen verkligen är lediga på måndagar? Dom kanske flyttar tavlor och uppstoppade djur då?