webForumDet fria alternativet

Billiga spritresor

Resor

26 svar · 2 601 visningar · startad av carl_x

Medlem sedan mars 20001 858 inlägg
Frågan#1

Jag och en polare ska dra iväg på en resa i början av augusti. Vi ska åka till ett ställe där det är mycket sol, bra kvalité på damerna (läs skandinaviska), mycket sprit och allmänt billigt. Vart ska vi åka då, och med vilket bolag? Vi hade tänkt vara borta minst en vecka, max två. 10 dagar är ganska lagom.

EDIT 1: Det handlar alltså om en utlandsresa. :OO
EDIT 2: Söder om Tyskland.

Vad är det här, är det ingen som gillar att resa?

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Teneriffa? Då får ni massa britter på köpet. ;) Vet i och för sig inte hur spritpriserna ser ut där nu, det har väl hänt en del sen jag var där 2000.

Medlem sedan mars 200645 inlägg

Mallorca..
Då kan ni få köttbullar till lunch också..

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

carl_x skrev:

Jag och en polare ska dra iväg på en resa i början av augusti. Vi ska åka till ett ställe där det är mycket sol, bra kvalité på damerna (läs skandinaviska), mycket sprit och allmänt billigt. Vart ska vi åka då, och med vilket bolag? Vi hade tänkt vara borta minst en vecka, max två. 10 dagar är ganska lagom.

De riktigt desperata amatörerna, och tillika de som söker all världens STD's, åker till Sunny Beach i Bulgarien.

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Dryden skrev:

Teneriffa? Då får ni massa britter på köpet. ;) Vet i och för sig inte hur spritpriserna ser ut där nu, det har väl hänt en del sen jag var där 2000.

Jag var där 2003 och det var mycket billig sprit, 90 kr/1 l. Jag upptäckte dessutom att Britterna är det mest kåta folkslaget som går på denna planeten. :moose

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Pace skrev:

Jag var där 2003 och det var mycket billig sprit, 90 kr/1 l. Jag upptäckte dessutom att Britterna är det mest kåta folkslaget som går på denna planeten. :moose

Låter som när jag var där. En fyra Sambucca för ~7:50SEK klagar man inte på. Då kostade en dito på en krog i Sverige över 40 spänn. Sedan att bartendern satt bakom disken och skålade med oss var ju bara en partyhöjare deluxe. :e

OveRRidE skrev:

De riktigt desperata amatörerna, och tillika de som söker all världens STD's, åker till Sunny Beach i Bulgarien.

STD?

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Sexuellt Överförbara Sjukdomar (Sexually Transmitted Diseases)
du vet, det som kliade som fan som vi hade för ett tag sen, det var en STD.

Medlem sedan okt. 2005787 inlägg

Okkido skrev:

lol, är också sugen på sunny beach ;)

Okkido skrev:

Jag har haft alla, vilket betyder att jag är immun.

Fler tips, tack!

Medlem sedan dec. 2005664 inlägg

Puerto banus i spanien, kanske inte så billigt, men damerna är det inget fel på. Annars är ju mallorca bra, finns olika slags utbud på typ av resa.

Medlem sedan jan. 2006278 inlägg

Om du gillar "trevliga" konstaplar och ett småkorumperat rättssystem a´la Midnight Train, så åk till Kos (n)
Resorna dit har tydligen minskat fett sen Calle Jonsson var där ;)

Medlem sedan apr. 20032 072 inlägg

Prag har en hel del diskotek, barer och massvis av turister, däribland skandinavier. Billigt är det också, både att ta sig dit och att leva där.

Coccozz skrev:

Prag har en hel del diskotek, barer och massvis av turister, däribland skandinavier. Billigt är det också, både att ta sig dit och att leva där.

Fast Prag låter ju inte som ett ställe där man dricker sprit 24h/dygn, sover i solstolen vid poolen och har sexorgier på hotellrummet. Fast jag vet inte, har aldrig varit där.

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

carl_x skrev:

Fast Prag låter ju inte som ett ställe där man dricker sprit 24h/dygn, sover i solstolen vid poolen och har sexorgier på hotellrummet. Fast jag vet inte, har aldrig varit där.

Sexorgier på hotellrummet? Blev du rockstjärna helt plötsligt? :OO :e

Usch, jag ryser numera vid blotta tanken på spritresor till blekfisinvaderande turistorter som de som nämns här. Man kan ha minst lika roligt i t.ex. Prag.

Ska du vara riktigt hardcore, åk till Barcelona, Australien eller Bali. Där kan du leva riktigt rock'nroll-liv. Vita stenhushotell på svenneorter är ungefär lika inne som Digerdöden.

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

OveRRidE skrev:

Bekräftas. Halva Jönköping åkte dit förra sommaren. Och alla vet ju att Jönköping har de finaste flickorna i landet. ;)

Alltså. Själva syftet med den här resan är att det ska vara så mycket svineri som möjligt. Vi ska till ett ställe med så många skandinaver som möjligt, där spriten flödar i all oändlighet. Har varit på Rhodos ett par gånger, men det var tre år sedan sist. Någon som har varit där nyligen och som kan bekräfta att det fortfarande är 100% svineri?

Medlem sedan jan. 2006600 inlägg

Skulle vilja åka till Californien nån gång själv. L.A., San Fransisco, stora stränder, Yosemite, Vampyrer m.m.

254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
118 ms — ändringar (db)