webForumDet fria alternativet

Den där Anna Boot?

Musik

41 svar · 7 363 visningar · startad av Lasp · sida 2 av 3

Frågan, av Lasp

Var får man fatt på låten om Anna Boot? Har sökt med googles! :q

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Vad fan, nog för att videon är en gnutta dum och låten IQ-befriad, men den är ju ganska nice. Kanske jag som inte hört låten tillräckligt mycket?

Medlem sedan juli 20011 222 inlägg

För min del räckte det med att höra den en gång för att avgöra att den inte var något bra alls. :)

Medlem sedan maj 20053 909 inlägg

Basshunter - Boten Anna
Jag tycker den är skön, gott gung. (y)

Medlem sedan juni 20063 inlägg

Haha den alternativa var ju bäst! §e

Medlem sedan apr. 20031 660 inlägg

På Trackslistan kom den in som nykomling på plats 2 i lördags.

I söndags lyssnade jag på Hitlistan på samma kanal, där den hamnade 3:a.
Där berättades även historian bakom.

Eftersom alla vet vad en bot är, nämner jag det ändå - automatiken som bland annat sköter välkomnande och hejdå på en chat på nätet.

Jonas/Basshunter satt en kväll och skulle testa vad bot:en skulle svara på diverse oseriösa inlägg på chaten han var. Efter ett tag ringde en kompis och undrade varför han var så otrevlig mot hans tjej, som alltså var en levande bot. Det är grunden för låten.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

J.N. skrev:

Jonas/Basshunter satt en kväll och skulle testa vad bot:en skulle svara på diverse oseriösa inlägg på chaten han var. Efter ett tag ringde en kompis och undrade varför han var så otrevlig mot hans tjej, som alltså var en levande bot. Det är grunden för låten.

Nästan. ;)

Han hade suttit vid datorn "alldeles för länge" en sen kväll enligt honom själv, så när 'Anna' i hans kanal på IRC sa nåt i stil med "hej Basshunter, hur är det?" svarade han att "det vore bättre om du var en storbystad blondin"... :e

http://hd.se/guiden/2006/05/26/det_pinsamma_blev_en_hit

Hmmm, kan man inte lita på SR längre?

Det som skiljer sig var alltså att bot:en tog intiativet.

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Ofantligt hemsk låt!

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Basshunter - 6 viktiga uttalanden

http://www.megaupload.com/se/?d=AK4GYBRM

Hehe!

Medlem sedan aug. 20012 349 inlägg

m_soderlund skrev:

http://www.megaupload.com/se/?d=AK4GYBRM

Hehe!

funka inte?

Medlem sedan mars 20011 346 inlägg

Bire skrev:

Ofantligt hemsk låt!

Håller med (n)

Medlem sedan maj 20031 173 inlägg

hehe, grym låt! :birp

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Det finns låtar som jag helst skulle sett att de grävdes ner i någon håla i marken tillsammans med överblivet kärnavfall eller nåt, gärna långt bort i Ryssland eller allra helst på en annan planet. Den här låten är ett sådant exempel, tillsammans med "Macarena", bland mycket annat ;)

Nu har han blivit riktig stor!

- 10:e plats på svensktoppen i söndags!
- dansbandsversion! http://video.google.com/videoplay?docid=-2361737038521516942

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Mitt största problem just nu är att bsd-burken som jag kör IRC genom gick ner. :(
Men den kommer snart upp igen.

Medlem sedan mars 20062 194 inlägg

http://webbtv.tv4.se/webtv/tv4/showContent.do?treeId=3013&progId=61233&itemId=

det går inte göra annat än att avundas honom ..

Såg efter programmet var sänt i lördags att han skulle vara med. Synd man missade det, tänkte jag.

Duktig kille, trodde man kanske inte att han skulle vara så underhållande för vanligt folk eftersom han inte har hållt på med tidigare. Han spelar väl även på disco och klubbar etc, men det är ju en annan typ av publik.

Får han en jokerplats i melodifestivalen 2007?
Kom ihåg var ni läste det först!

Medlem sedan maj 20053 909 inlägg

Hehe, jag har nästan ångest för att jag älskar denna låt!
Nu har jag fått tag i en remix där en annan låt är inmixat, som är minst lika bra. Han sjunger något i stil med "Jag sitter här i väntem(?) och spelar lite dota"
Någon som vet vad den låten heter? Får jag lägga ut en liten snutt, typ 5 sek. här för att visa vilken låt jag menar?
Ja, jag vet att jag inte har någon musiksmak och att jag förmodligen är totalt blåst som kan gilla sån musik men jag kan tyvärr inte hjälpa det. :birp

Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg

Poteta skrev:

Nu har jag fått tag i en remix där en annan låt är inmixat, som är minst lika bra. Han sjunger något i stil med "Jag sitter här i väntem(?) och spelar lite dota"

Jag tror låten går något med "Jag sitter i ventrilo och spelar lite dota". Hur som helst, den låt är en total rip off av låten Daddy DJ.

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Vi Sitter Här I Venten (ventrilo) Och Spelar Lite Dota (Defense of the Ancients).

312 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
116 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
148 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
160 ms — ändringar (db)