webForumDet fria alternativet

Den där Anna Boot?

Musik

41 svar · 7 361 visningar · startad av Lasp

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg
Frågan#1

Var får man fatt på låten om Anna Boot? Har sökt med googles! :q

Medlem sedan okt. 20031 000 inlägg

/redigering
Jag vill inte uppmana folk till lagbrott utan redigerar bort mitt inlägg, se nedanstående inlägg för korrekt svar.

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Basshunter - Boten Anna
Den låg på hans hemsida innan, sen gick det bra för honom så nu får du köpa den som vilken annan låt som helst.
http://www.youtube.com/watch?v=RYQUsp-jxDQ&search=boten anna om du vill se videon.

Medlem sedan sep. 2003110 inlägg

I sjörövarbukten...

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Klockren ju! :e

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

OK Läste bara att det var en fri låt därför vågade jag fråga här!
Nu har jag sett videon Tack så mycket. Visst blir det en sommarplåga tillsammans med den där om han the man fotbollstrollaren. ;-)

Medlem sedan apr. 20032 072 inlägg

Lasp, titeltrollarn :e.

Medlem sedan jan. 2003737 inlägg

Eller så kan man besöka https://www.asshunter.se och lyssna på den alternativa versionen ;)

Medlem sedan apr. 20031 660 inlägg

HEJ!

Okej, jag medger det, jag har missat nästan hela denna låtens historia. Eftersom det kommit alternativa tolkning, visar det hur sen man är. :h

Jag undrar om historien bakom låten. Hörde den för ca en månad sedan på Radio City/Mix Megapol, och gissade på en intern (sammanslagnings-) låt, men sedan har den dykt upp på Energy också.

Kan upplysa er om att han trampar runt i Malmö, om ni inte visste det. Södertull, närmre bestämt.

Medlem sedan apr. 20051 016 inlägg

Hittade en alternativ version jag med: ;)
http://www.roligaklipp.se/botten-anna,447.html

Medlem sedan maj 20031 472 inlägg

Måste bara säga att jag tycker det är ganska löjligt att folk försöker förlöjliga han...

Ok, det kanske inte är det bästa låten direkt. Men varför lägga ner så mycket energi på att försöka förnerda han....

Medlem sedan apr. 20051 016 inlägg

greyhound skrev:

Måste bara säga att jag tycker det är ganska löjligt att folk försöker förlöjliga han...

Ok, det kanske inte är det bästa låten direkt. Men varför lägga ner så mycket energi på att försöka förnerda han....

"förlöjliga & förnedra honom" ffs! ;)

Killen måste väl för fan gjort låten/videon med lite ironi. Tycker annars han har förlöjligat/förnerdat sig själv...

Medlem sedan apr. 20031 660 inlägg

Beviset på att genomslaget är att han var med i Rapport 19.30-sändningen i fredags, titulerad som musiker med "genomslag på rekordtid". (spela fram till 21.10).
Jonas bor i Halmstad, 20 år eller så, och har hållt på med musik på fulltid sedan i höstas, eftersom han är "arbetslös datanörd"!

Hans föräldrar tyckte han skulle söka jobb/utbildning etc, men hade gått med på hans önskan att få prova att jobba med sin musik under våren också. Nu har han skivkontrakt, och föräldrarna är glada för att de gav honom chansen!

Intressant att höra uttalet i tv:n också "Båten Anna", och ingen förklaring varför det heter som det heter. Tittarna förstår knappast text och titel.

Nej, för de flesta är det nog bara en underlig låt om en båt som det inte finns någon logik i.

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Den här killen och hans låt och video är det yttersta beviset på att populärmusikmänniskor saknar hjärna och att de skivbolag och radiostationer som spelar detta borde utplånas omedelbart. Big Brother-generationen har aldrig varit dummare än den är nu och jag hoppas innerligen att de snart blir så hjärndöda att de utrotar sig själva, så resterande delar av mänskligheten kan gå ut på krogen eller lyssna på radio utan att undra ifall det är en gravt utvecklingsstörd marsian som har valt playlisten.

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

OveRRidE skrev:

Den här killen och hans låt och video är det yttersta beviset på att populärmusikmänniskor saknar hjärna och att de skivbolag och radiostationer som spelar detta borde utplånas omedelbart. Big Brother-generationen har aldrig varit dummare än den är nu och jag hoppas innerligen att de snart blir så hjärndöda att de utrotar sig själva, så resterande delar av mänskligheten kan gå ut på krogen eller lyssna på radio utan att undra ifall det är en gravt utvecklingsstörd marsian som har valt playlisten.

QFT! §jr (y)

Medlem sedan juli 20011 222 inlägg

OveRRidE skrev:

(y)

Den är så fruktansvärt hemsk där här "låten". Nu har jag både hört den och sett videon. Kan man göra en reklamation och få tillbaka tiden jag slösade bort på det?

Medlem sedan juli 20011 129 inlägg

OveRRidE skrev:

:bire

Helt rätt, bara sinnesrubbade som kan lyssna på en sån här låt.
Det är pinsamt att tillhöra samma ras.

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Jag älskar Bajshunter - Boten Anna.

Det är den enda låten som får spelas i mina högtalare nu för tiden.

Dessutom är jag sinnesrubbad.

Och pinsam.

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)