SpookMedlem sedan dec. 20041 043 inläggVart skall vi börja ??
Det fanns några saker i kockskolan som man var tvungen att tillreda/äta för att få godkänt.
Lyckades att smita undan det mesta....
- Svartsoppa
- Hjärta
- Njure
- Lever
- Kalvbräss
- Kåldolmar
Tyvärr lever hatet vidare mot dessa påstådda delikatesser.
Pulvermos, rotmos, blodpudding, fiskbullar och kaviar är otroligt jobbigt. Inte nödvändigtvis i den ordningen.
Mat i världen
Jag gillar de mesta.
Lever, blodpudding, svampstuving, m.m.
Men det finns en grej som varenda jävla Tv-kock stoppar i tamejfan varenda
rätt dem lagar !!!!
KORIANDER
Prova själva. Gå till en butik som har färsk koriander och smaka på ett
blad... VIDRIGT...
Ingen kock vågar säga nått annat för det är så jävla hipp att gilla skiten
Det parti som vill bannlysa/utrota denna vidriga "krydda" får min röst i valet i höst.
Basilika, rosmarin, mejram, dragon, körvel, mynta, chili, kummin... alla utgör en
viktig del i olika rätter och smakar och luktar gott. Koriander smakar tvål !!
Jag har RÄTT och 2,5 miljarder asiater m.fl har FEL :bla
TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inläggUngersk mat, fick vid ett tillfället ärtsoppa med en panerad fisk i, det var det vidrigaste jag någonsin smakat.
KlösMedlem sedan dec. 19992 615 inläggParmesan har vi redan en passande beskrivning av. Men jag har svårt för alla djur med skal som kommer från havet.. räkor, kräftor, krabba etc etc
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inläggLångkokt stenlav - späckat med nyttigheter om man är på överlevnad, men herrejävlar så genomvidrigt det är! :x
Jag rekommenderar det inte, men ni kan ju testa själva: leta rätt på ett flyttblock och skrapa loss en massa stenlav, har för mig att det är det gråvita "skägget" som sitter på dom (har förträngt det mesta :e), peta ner det i en kastrull med vatten och koka i två timmar. Ät och försök att få den nu riktigt slemmiga laven att stanna i magen... :bla
OdeMedlem sedan mars 2003664 inlägg
Spook skrev:
- Svartsoppa
Där sa du det! Det är det absolut vidrigaste jag någonsin har ätit, jag höll på att spy flera gånger.
Santa maria "glaze". Inte för att det var nåt fel på såsen, men för att jag drabbades av maginfluensa den efterkommande natten och spydde upp all mat, och fick då samtidigt smaken från såsen i munnen. Efter det får jag kväljningar av den.
BbewernMedlem sedan juni 20023 097 inlägg För ett par år sedan fick jag smaka hemlagad cheezecake. Nåt så vidrigt har jag nog aldrig smakat, varken förr eller senare. Usch. :bla (Notera att alla andra tyckte den smakade underbart)
Jag har ett svagt minne av att ha bjuden på kräftskiva en gång. Efter att ha smakat lite på en kräfta beslöt jag mig för att hålla mig till tillbehören. Det var säkrast så. :P
FiaMedlem sedan apr. 20042 994 inläggMen, vilka matmesar ni är! Ni räknar ju upp massa goda saker ju. Plus en och annan specialare som inte låter något vidare.
Själv har jag bara en sak som jag inte klarar och det är paltbröd. Fast det var 20 år sedan jag provade det så nu har säkert mina smaklökar dött så mycket att det slinker ner. :)
Mad Monkey skrev:
....
Koriander smakar tvål !!
....
Njae mer som diskmedel, men det blir inte godare för det =].
Flexbert skrev:
Njae mer som diskmedel, men det blir inte godare för det =].
Du är visst finsmakare när det gäller tensidrik födoersättning...
MozfanMedlem sedan okt. 2005541 inlägg
Katty skrev:
Undrar vilken som är eran äckligaste mat ni har ätit?
Själv tycker jag det är svampstuvning :bla
Allt med svamp i spyr jag av! :bla
Edit: Men sniglar i vitlökssmör gillar jag starkt! :birp
sl0kMedlem sedan maj 2005562 inläggHar heller inte mkt för svamp. Speciellt champinjoner. Gillar inte konsistensen.
Compusa skrev:
Samma här. :x
Verkar som du har hamnat på fel sida av Sverige ;)
Själv så tycker jag om det mesta, dock så har jag väldigt svårt för råbiff, har provat att äta det flera gånger och kommit fram till att detta inte är någon höjdare.
KoTTeNMedlem sedan sep. 20011 722 inläggHar fruktansvärt svårt för rotmos och fläsk samt lutfisk.
Det absolut äckligaste jag ätit var i Ungern: Pannkakor med någon konstig sirap på. Jag spydde hela kvällen och flera år kunder jag få återkänningar av smaken. Usch...
CcazeMedlem sedan sep. 20016 059 inlägg Torsk är extremt sällan gott!
AAxelMedlem sedan aug. 20004 638 inlägg Jag funderar på vad jag ska äta ikväll och får ju massa trevliga idéer här. Jag ska nog slänga ihop lite rotmos med köttkorv och senap. Mums! :D
caze skrev:
Torsk är extremt sällan gott!
vitsordas! speciellt kokt torsk är fanemej blaj. Däremot när jag senast var på kurs, och var på riverton i Göteborg hade de lyckats med fisken riktigt bra.