webForumDet fria alternativet

nikotintuggummi?

Träning & hälsa

2 svar · 879 visningar · startad av Cassady

Medlem sedan aug. 20051 601 inlägg
Frågan#1

Vad har ni för erfarenheter av detta? Tuggade gummi igrå kväll istället för snus. Vaknade fruktansvärt abstinent och lätt illamående :(

Medlem sedan apr. 20032 072 inlägg

Vad jag vet finns det människor som utvecklar så grova abstinensproblem (som visserligen inte är medicinskt bevisade) att de inte kan slute snusa. Jag har bara hört om problem med magen och illamående. Skall tydligen bero på att kroppen efter många år med snusandet anpassar sig efter att de här gifterna trillar ner i magen.
Hur som helst har jag bara hört det yktesvägen så ta det med ett par påsar salt. Dessutom lider kokainmissbrukare av ännu värre abstinensbesvär, det innebär ju inte att de inte kan sluta, vad jag egentligen ville säga var bara att nikotinplåster kanske inte hjälper till att ta bort just illamåendet utan du (magen) kanske behöver vänja dig av detta.

Illamåendet beror inte på en våt lördagskväll igår då? :P

Medlem sedan jan. 2004308 inlägg

Vad jag har för erfarenheter? Jag använde mig utav nikotintuggummin när jag skulle vänja mig av ciggaretter för några år sen, tuggade man för flitigt på dem började man må dåligt - mycket för att de utsöndrade för mycket nikotin på en gång. Man ska ju tugga några gånger o låta det ligga i munnen ett tag, för att tugga lite till efter en stund and so on.

Annars tyckte jag de hjälpt mig bra o inga andra biverkningar faktiskt, vanliga biverkningar för nikotintuggummin är ju yrsel, huvudvärk, ILLAMÅENDE, magbesvär o halsbränna.

253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
118 ms — ändringar (db)