webForumDet fria alternativet

Skicka paket utomlands

Webbhotell & domäner

11 svar · 17 469 visningar · startad av kobranturre

Medlem sedan maj 2004693 inlägg
Frågan#1

Hej

Vilka är de bästa (~billigaste) sätten att skicka paket inom Norden, Europa respektive resten av världen. Paketet väger runt 1 - 2kg.

Tack på förhand!

Medlem sedan okt. 2004430 inlägg

jag skickar paket ofta till mitt hemland (DR) och det är alltid som "brev". det tar ungefär en månad innan min familj får paketet hemlevererat men det beror på posten i mitt land, inte härifrån.

Medlem sedan maj 2004693 inlägg

Hehe, jo jag skulle skicka ett brev om inte paketet vore 2 dm hög, 5dm bred och några dm tjock.

Någon måste väl någon gång ha skickat ett paket till utlandet. Jag ber bara om namnet på några firmor ni tycker är bra.
Inom norden har vi ju företaget som jag hört på radio men glömt namnet på.

"Hello, I would like to send a package to Malmö."
"Malmö?"
"Yes, Malmö in Sweden. Do you know where it is?"
"Ehh, hold on" :e

Btw, DR = Dominikanska Republiken? :q

Medlem sedan okt. 2004430 inlägg

Btw, DR = Dominikanska Republiken? :q

korrekt :)

"Hello, I would like to send a package to Malmö."
"Malmö?"
"Yes, Malmö in Sweden. Do you know where it is?"
"Ehh, hold on" :e

jag har sett någon affisch i närheten men jag kommer inte ihåg namnet på företaget heller. ska kolla och återkomma.

till övriga världen finns det alltid UPS, Fedex och liknande men de är dyra. jag vet inte om postens express global tjänst är att rekommendera.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

PNL är det reklamen handlar om.

De flesta större fraktbolag har ju även pakettjänster - DHL, Schenker osv.

Medlem sedan okt. 2005116 inlägg

Vad är det för fel på Posten? http://www.posten.se

Där kan du beräkna det mesta..

Medlem sedan apr. 20022 743 inlägg

Nu blev det fel ;) Se under...

Medlem sedan apr. 20022 743 inlägg

Finns massor. TNT, DHL, Posten, UPS, FedEx, Schenker m.fl.

Gå till närmaste Mail Boxes-kontor så kan de garanterat hjälpa dig att hitta det billigaste sättet, de samarbetar med alla stora fraktbolag.

Medlem sedan jan. 2006600 inlägg

Bumpar lite. Dom där verktygen TNT och UPS har på nätet så suger eller så gör jag nått fel för det blir ju runt 200-400 dollars för att skicka 1.5 kilos paket nånstans, det kan det ju inte kosta, har ju fått sånt skickat för mycket mindre till mig från USA och dylikt.

Medlem sedan juli 200618 inlägg

Man kan skicka som brev om "paketet" inte väger mer än 2 kg, inte är längre än 1,6 m och om bredd+tjocklek+höj inte är mer än 90 cm tror jag. Nåt i den stilen är det i varjefall. Sen kan det bli ett visst tillägg, typ 2 frimärken, för skrymmande. Kolla på postens hemsida, där finns prislistor.

Kan man skicka med fraktbolagen som privatperson? Fast du är kanske inte det. I det här fallet alltså... :)

Medlem sedan mars 20023 686 inlägg

Bussgods?

Medlem sedan jan. 2006600 inlägg

Jo jag är privatperson och jag letar efter nån som kan billigt skicka paket till europa och USA, jag vill sälja några grejor på ebay.

Jag tycker att DHL, TNT, UPS och etcetera säkerligen måste ha alternativ för privatkunder som vill skeppa till bra pris.

251 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
118 ms — ändringar (db)